Czy wlaczyc DMA w Windowsach?

Autor: Piotr Jaworski (pj167146_at_zodiac.mimuw.edu.pl)
Data: Thu 03 Feb 2000 - 11:26:24 MET

Witam!
Mam pytanko w sprawie wlaczania trybu DMA w W95 OSR2:
wczesniej mialem P100 na VX-ie i dwa dyski Seagate 6.4GB (Medalist, max
tryb UDMA/33) i 1.2 GB(max tryb PIO4).
Obydwa dzialaly w PIO4 (bo to VX), ale Winda umozliwiala przelaczenie
dyskow na DMA. Obecnie mam C466 na Abit BE6, BIOS pokazuje, ze ten wiekszy
dysk pracuje w UDMA, mniejszy w PIO4. Mam wrazenie,ze we Windzie obydwa
pracuja w PIO4, bo HDTach podaje obciazenie procka podczas odczytu na
poziomie ok.70 %
- Czy przelaczenie 6.4-gigowki na DMA nie spowoduje utraty danych?
- Jak myslicie, czemu przy dosc szybkim procku i dobrej plycie obciazenie
jest takie duze?
- Czy mozna zafajkowac mniejszy dysk (fabryka dala mu max PIO4) na DMA w
W95? Co to da ?

Dzieki za odzew i pozdrawiam.
Piter