Re: Odp: keyboard do midi

Autor: Krzysztof Gajdemski (elchris_at_alpha.net.pl)
Data: Wed 02 Feb 2000 - 10:47:35 MET

Jest Tue, 01 Feb 2000 12:25:11 +0100, Wojciech Nowakowski pisze:

>Nie - nie zapominam:-) Dlatego pisalem, ze owa Yamaha ma m.in. dlatego dobra
>opinie. Jesli chodzi o parametr S/N to nie mozna wiele zarzucic karcie SBLive!

Faktycznie z tym nie jest najgorzej (w porównaniu z poprzedniczkami) ale
u konkurencji (np. TurtleBitch) ten parametr jest nieco lepszy. A AFAIK
jak to u Creative'a w dużej mierze zależy on od konkretnego egzemplarza.

>Filtry zostawiam specjalistom - jednak prawie zawsze udalo mi sie
>osiagnac w brzmieniach (lub znalezsc gotowe) efekty, ktore brzmia
>swietnie.

Jakość filtrów to jedna z istotniejszych cech odróżniających brzmienie
syntezatorów. I ma to bezpośredni wpływ na ich jakość. Bo co z tego, że
sample są w porządku, jak nałożony na nie filtr nie spisuje się
należycie. Oczywiście można samplować pełne brzmienia z innych
syntezatorów, ale wtedy banki rozrosły by się do gigabajtów. Wiele
legendarnych istrumentów zawdzięczało swoją popularność właśnie
znakomitym filtrom. Zobacz ile i jakie filtry mają profesjonalne
samplery.

>Bardzo duzo zalezy od czlowieka, ktory wykorzystuje w maksymalnym stopniu to co
>ma - uwzgledniajac wady urzadzen, z ktorymi musi nauczyc sie "zyc". Taka jest
>dla mnie karta SBLive!, ktora daje mi to, co oczekuje (chociaz, oczywiscie jak
>kazde urzadzenie, nie jest pozbawiona wad).

Oczywiście zgoda, ale mimo wszystko porównywanie Live'a do
profesjonalnych urządzeń (zresztą o niebo droższych) nie ma większego
sensu. Pewnych rzeczy nie przeskoczysz. Np. przydałby się w końcu dobry
przedwzmacniacz mikrofonowy (nie mówię tu od razu o takim z +48V Phantom
dla mikrofonów pojemnościowych :), ale jakimś lepszym niż obecnie).

k.

--
Krzysztof Gajdemski                          mailto:elchris_at_alpha.net.pl
Registered Linux User # 133457