Re: jak to jest z ta netykieta ???

Autor: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne (smolik_at_stanpol.com.pl)
Data: Tue 01 Feb 2000 - 12:56:33 MET

On Mon, 31 Jan 2000, Mariusz wrote:

+Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne napisał(a):

 O to, to :) czego (IMHO: RÓWNIEŻ) brakło w poniższym:

+> On Mon, 31 Jan 2000, Mariusz wrote:
+>
+> +Masz dozo racji.
+>
+> Witam i pytam: KTO ma dużo racji ? [...]
+
+Ten ma duzo racji ktory pisal poprzednio.

 Dzięki ci za propozycję szukania któren to :]
 Szczególnie jak wiadomość wyekspirowała albo czytam przez
bramkę mailową (no, moja wina :>!). Żeby to aby zostało
"xxx napisał(a)" jak to zrobiłeś w poście na który odpowiadam !
(chodzi o to, że twój poprzedni [przed-poprzedni !] mail zaczynał
 się: "masz dużo racji". Zero identyfikacji: ani kto, ani w którą
 stronę owa racja jest skierowana !)
+
+> +Mnie po prostu wkurza odpowiadanie na kazde zdanie poprzednika.
+>
+> Tak jak ja to teraz robię ? [...]
+Teraz stosuje twoj styl (rozmowy) i jak ci sie podoba, latwo ci czytac ?

 Tak. Z czystej ciekawości (może być na priv: Reply-To: !) a co ci
konkretnie przeszkadza, bo nie mogę się dopatrzeć ??

+A wyobraz sobie 5-6 takich odpowiedzi.

 Wyobrażam. Niejednokrotnie widziałem. Z tym, że zazwyczaj zostają
szczątki tylko 2..3 poziomów (skoro reszta jest sensownie wycinana !).

[...]
+> NIEPOTRZEBNEGO tekstu - popieram z całego serca. (i stosuję).
[...]
+Jak zauwazysz nizej, tez to popieram.

 No to kolejny punkt zgodny i do wycięcia :)

+> +[...] o koniecznosci odpisywania w jednym kawalku i pod tekstem,
[...]
+> No to ci proponuję poskładać moje kolejne kawałki odpowiedzi
+> w jedną całość, wkleić pod tekst, przeczytać i przemysleć...

 I nadal tak uważam: pisząc odpowiedź "na całość" musiałbym swoimi
słowami pisać streszczenia twoich wypowiedzi, zamiast je po prostu
załączyć !

[...powtórka ze zgody na "dobre cięcia"...]
+
+I tak wlasnie wyglada dyskusja po dwoch odpowiedziach, jak bedzie
+wygladac pozniej ?

 Dyć, chopie, tak jak tyn mail :)

+Teraz rozumiesz dlaczego mnie to wkurza ?

 Nie. I poddaję się ;) - myśle że dostatecznie wywałkowaliśmy
temat, żeby kazdy czytelnik mógł wyciagnąć własne wnioski.

+Jak ktos sie odnosi - to do calosci a nie do pojedynczego zdania,
+poniewaz pojedyncze zdania moga (i u mnie mialy) inny wydzwiek niz caly
+tekst.

 Jasne. I nie proponuję odpowiedzi "dokładnie po każdym zdaniu",
tylko "po każdej myśli". W związku z tym łatwo oddzielić cytat
pt. "cytaty należy rozsądnie ciąć"[1] - z którym się zgadzam, od
"odpowiedź należy pisać w jednym kawałku"[2] z którym się nijak
nie zgadzam. Inaczej prawie każdy list musiałby się zaczynać
cytatem z mowy byłego prezydenta :)
("jestem za[1] a nawet przeciw[2]", jeśli ktoś nie pamięta).

+Napisalem do autora "masz duzo racji"

 Nie wiedziałem do kogo, argumenty wyżej (adres listservera też).

+ ale w zakonczeniu napisalem tez
+o koniecznosci stosowania obecnych standardow i uzasadnilem to.

(co cytuję tylko aby uniknąć posądzenia że "za bardzo tnę" :)!)

+Chyba nie masz watpliwosci na co ja glosuje ?

 Nie. Tyle, że część z nich rozwiały kolejne wynurzenia, a nie
wstęp do (pierwszego cytowanego przeze mnie) posta !
 Ponadto... Sprawdzimy opinię za 10 lat :) !
(Moja się przez taki czas nie zmieniła).

+Zdrowko,
+Mariusz

 Wzajemnie !
  Gotfryd

PS: powtarzam: wszystko już wiem i poddaję się, choć
 się miło rozmawiało: ale w końcu ktoś nam poprzydziela
 po mailbombie za NTG :< a i tak się w szczegółach nie
 przekonamy :)

--
 Gotfryd Smolik, PTH Stanpol Zabrze.
[...]