Re: jak to jest z ta netykieta ???

Autor: Sir David (adamd_at_zetobi.com.pl)
Data: Tue 01 Feb 2000 - 11:36:15 MET

> Wlasnie, czy ktos jeszcze pamieta co to jest LIST i jakie sa reguly
> pisania listow ?
> E-mail to to samo tylko bez papieru.
> Regula pisania w jednym kawalku to podstawa pisemnej wypowiedzi !

Przede wszystkim według mnie dyskusja to nie list i dlatego nie ma obowiązku
stosowania reguł pisania listów. Po to wymyślono takie właśnie zasady, aby
wygodniej było dyskutować.

> Wycialby ktos nozyczkami kawalki lisu z pytaniami i wklejal do swojego,
> albo cytowal pytania na pismie ?

Czy pociął na kawałki, czy wkleił cały na początku, to i tak w formie
papierowej jest bez sensu i z tym nikt nie dyskutuje. To nie jest dobry
argumnt. Pisząc i czytając listy "papierowe" nie masz ich kilkaset jednego
dnia. Tam się raczej nie pogubisz. Co innego jak chcesz przejrzeć powiedzmy
kilkanaście grup dyskusyjnych, albo kilkadziesiąt...

> Do tego sluza takie proste rzeczy jak "1, 2, 3.." lub "-".

Wtedy mimo wszysto trzeba "latać" po tekście, co wcale nie jest wygodne.

> Do pisania po linijce sluzy IRC.
> Jesli bedziemy popierac ircowe formy w news to za kilka lat
> dojdziemy do 'szczekania' na pismie typu: "tak, nie, hahaha,
> eeetam" plus kody sieciowe.
> Ku przestrodze,
> Mariusz.

Na grupach są przecież i długie listy na jeden temat, i krótkie wymiany zdań
na wiele tematów. To zależy od poruszonego problemu.

Ja również szanuję twoje zdanie, ale sam powiedz, po co niepotrzebnie
utrudniać sobie życie. W tym przypadku najlepsze jest to, co jest po prostu
najwygodniejsze. Grupa nie jest jakąś oficjalną formą, za której wygląd będą
nas oceniać.

Pozdrówka.
Sir David