Re: Maska szczelinowa i druty

Autor: Artur Czeczko (Artur.Czeczko_at_pse.pl)
Data: Mon 31 Jan 2000 - 12:07:11 MET

Tałajczyk Piotr wrote:

> jak pracujesz na białym, jarzącym prosto w twarz pulpicie, to nie
> dziwię, Ci się, że ci to przeszkadzało. od razu po zainstalowaniu
> windy, linuxa czy co tam jeszcze, proponuję przestawić sobie pulpit na
> popielaty, a nie męczyć wzrok na białym i to jeszcze pewno przy 95%
> kontraście. przy popielatym pulpicie nie widać żadnych drutów nawet
> przez lupę.

Może ja mam zbyt dobry wzrok, ale widzę druty nawet na ciemnym tle.
Sprawdzałem to na monitorze 17" firmy Digital.

> nie no fantazja Cię poniosła z tym malowaniem ołówkiem i to bez
> granic. :) nie ma takiego cienkiego ołówka, który by mógł
> odzwierciedlić grubość druta w trynitronie.

Jak już ktoś napisał, najwyrażniej różne typy kineskopów mają druty
różnej grubości.

> wszystkim zainteresowanym kupnem trynitrona, a wahającym się przed tym,
> proponuję iść do kumpla/kuzyna/sklepu/super_marketu/szkoły gdzie
> takiego trynitrona będzie można "obwąchać" i przyjrzeć się tym drutom
> na włąsne oczy.

Bardzo rozsądne podejście. :)

O właśnie, o tym mówiłem. :))

> to pewno był jakiś felerny model w takim razie. druty w 15stkach i
> 17stkach są takiej samej grubości, więc nie miało prawa być rożżnicy.

Właśnie obejrzałem pewną piętnastkę (hehe, a mówią, że na piętnastki
już jestem za stary ;-)). Faktycznie, na kolorowym tle muszę się trochę
wpatrywać, żeby zobaczyć te druty, ale na białym tle widziałem
z odległości ponad 3 m. A może to zależy, jaki kto ma wzrok? :))

Pozdrawiam
Artur

--
A:\CZECZKO>_