Re: SB Live vs Vortex 2 oraz wybor glosnikow 4+1

Autor: Pawel Garski (garski_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 25 Jan 2000 - 00:59:53 MET

Leszek Bogdański <leszek.bogdanski_at_enter.net.pl> napisal:
> Witam Szanownych Grupowiczow,
>
> Bylem swiadkiem dlugiego sporu na tej grupie na temat tego, co jest
lepsze
> do gier: SB Live czy jakas karta na Vortexie 2. Teraz, kiedy sa juz
> sterowniki Aureola dla SBLive i na odwrot, moze ktos autorytatywnie
> odpowiedziec ktora karta daje lepsze przestrzenne efekty w grach przy
> glosnikach 4+1? Czy roznica jest znaczaca?

Teoretycznie Live - ma HRTF na wszystkich 4 glosnikach a Vortex 2 tylko na
2 przednich (na tylnych ma zwykle manipulowanie glosnoscia takie jak
kiedys live mial na wszystkich 4). W praktyce to sprawdz najlepiej sam bo
filtry HRTF do jednego pasuja lepiej drugiego gorzej. Ja moge powiedziec
tyle ze _wyraznie_ slysze na 4 glosnikach (Live) dzwiek dochodzacy z gory.
Z innych kierunkow (np. dol) nie jest juz tak wyraznie ale to moze dlatego
ze nie mialem czasu ustawic dobrze glosnikow.

> A pozaty jakie wybrac glosniki (z
> tych tanich) 4+1? Ja na razie spotkalem sie tylko z Creative FSP 1000 i
> Encore 4+1. Ktore sa lepsze? Jeden specjalista odradzal mi dwie pary
> glosnikow, twierdzac, ze jakosc dzwieku nie bedzie taka jak przy gotowym
> zestawie 4+1. Mial on racje?

Ja polecam Yamacha 495 + 4x np. Tannoy Mercury M1 czy Paradigm Mini
Monitor. Troche to kosztuje ale jakosc - super. Nawet najlepsze glosniki
komputerowe nie sa w 10% takie dobre. Tak masz zestaw do gier i kina
domowego (jak ma byc tylko do gier to moze byc wzmacniacz bez dek. DD
tylko z wejsciem 5.1)

--
Pozdrawiam
Pawel Garski