Re: parę pytań o tunery

Autor: Paweł Dudzicz (mercenariusz_at_poczta.onet.pl)
Data: Sun 23 Jan 2000 - 07:29:01 MET

Jacek Popławski wrote:

> 1. Czy jakość obrazu wyświetlanego przez tuner na monitorze 15-calowym
> będzie porównywalna z obrazem wyświetlanym na 15-calowym telewizorze?

Nie wiem jak jest z innymi tunerami. Mam TVmax'a i obraz jest w zasadzie
w porządku. Wydaje mi się, że ma problemy z szybkością digitalizacji, bo
przy dynamicznych zmianach obrazu kontury są lekko postrzępione. Nie
jest jednak aż tak dokuczliwe, żeby było zauważalne przy normalnym
oglądaniu.

> 2. Czy jakość zgrywania filmów na dysk zależy od oprogramowania, czy
> sprzętu?

I jedno i drugie. ;)
Generalnie więcej zależy od sprzętu.

> 3. Czy mogę mieć jakieś kłopoty z odtwarzaniem dźwięku ? Co oznacza
> brak synchronizacji między dźwiękiem a obrazem? Tzn. jak duży on
> jest?

Jeżeli będziesz tylko oglądał telewizję to ŻADNYCH problemów z
synchronizacją dźwięku nie powinieneś mieć. Jeżeli będziesz używał
dekoderów NAGRAVISION, to możesz mieć obraz przed dźwiękiem tzn. na
filmie facet dostaje w pysk a ty dopiero po sekundzie słyszysz "mlask!".
Maximum 0.5 sek.

        zdrówko
                        pawelD