Odp: Jaka nagrywarka 700-900 zł ?

Autor: Birdy (birdy1_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 20 Jan 2000 - 14:48:17 MET

> skonsultowalem wypowiedzi z innymi naprawde dobrymi graczami

Poprosze o ksywki tych dobrych graczy. Bylem chyba na 7 turniejach Quake'a
(prawie w calej Polsce) i cala czolowke polskiego quake'a znam osobiscie
(AsH, DreaD, Tybul, LukPlastMan, K3, HH, Macler, Xiondz, Osirus, Inferno,
AciD,
Tsu, Thrawn, Yaromir i moglbym jeszcze wymienic, ze 20 innych bardzo znanych
ksywek).
Dwoch turnieji Quake'a bylem nawet organizatorem.
Zaloze sie, ze o nikim o kim napiszesz nie slyszalem ... Natomiast jesli
interesujesz sie
chociaz minimalnie quake'iem - tak jak "Ci dobrzy gracze" to pewnie wiecie
kim
sa osoby wymienione z ksywki powyzej. Chociaz pewnie wiekszosc ksywek Ci nic
nie powie ... gdybys ich znal to pewnie bys tez o mnie cos uslyszal ...
Jesli chcesz to mozemy przeniesc te dyskusje na
http://qw.reset.com.pl/board/ - tam
czesto pisza osoby ktore powyzej wymienilem z ksywki (jesli bedziesz
zainteresowany
 - lub Ci "Twoi dobrzy gracze" to daj znac - zalatwie u RooS'a dla dwoch
osob konta na
wwwboard).

> i z innymi administratorami sieci ;-))))

Jakimi administratorami sieci ? - chyba nie administratorami serwerow
quake'a ?

> niestety - nikt nie ma pojecia o jakich skokach mowisz
> przy 30 klatkach nie ma skokow ktore przeszkadzaly by w celowaniu,

Masz dostep do sprzetu ktory ma w tiemedemo demo2 minimum 80 FPS ?
Jesli tak, to odapal quake'a (QW) na tym sprzecie i wpisz w konsoli:
cl_maxfps 100 i show_fps 1 - pograj sobie chwile,
a pozniej napisz:
cl_maxfps 0 (lub 30) i show_fps 1 i tez sobie pograj. Bedziesz wiedzial
o czym mowie.

> co do celowania to b. duze znaczenie ma myszka i czestotliwosc
> probkowania jesli jest to mysz ps/2 (eksperymentowales z tym ?)

Zgadzam sie - odswierzanie myszki tez ma znaczenie. Ale nic Ci ono nie
pomoze jesli bedziesz mial 30 FPS a druga osoba 70 FPS.

> szybkosc to nie wszystko - czy wymieniliscie myszki, klawiatury i
monitory ?

Myszki i klawiatury tak. Monitory nie ... jestem swiadom, ze roznica miedzy
monitorem
14'' i 17'' ma pewne znaczenie (chociaz "fov" po czesci to niweluje) ale co
powiesz jesli
obaj mielismy 14'' monitory ?

> to juz w ogole nie ma wplywu na wynik gry....

Buahhaahah ... wiesz co ? gdybys to napisal na wwwboard to by Cie po prostu
wysmiali :))

> bzdura!
> ilosc danych przesylana przez lan jest tak niewielka ze procesor jest
wykorzystywany
> w 0,1 % do tej transmisji,
> wiekszy wplyw maja karty sieciowe i sama szyna danych na plycie glownej,

W porzadku. Napisze inaczej. Karty sieciowe nie maja w naszym przypadku
zadnego
znaczenia - mamy podobne. Co do szybkosci transmisji napisales, ze zalezy
nie od
procesora ale "od szyny danych na plycie". Chyba logiczne jest, ze jesli
ktos ma P200MMX
z jakas plyta, a druga osoba P2-400 z jakas plyta to transmisja szyny danych
plyty P2 bedzie szybsza.
A to mozna rownie dobrze uproscic do zagadnienia szybkosci procesorow. Przez
2 lata
kazdy okreslal ping na podstawie procka bo jedno z drugim jest scisle ze
soba zwiazane.

> po prostu czasem ilosc wymienianych danych miedzy kompami wzrasta
> w zaleznosci od akcji
> nie ma zadnej (!) roznicy w komforcie gry miedzy pingiem 2ms a 30ms

Fatalnie ... znow bledne informacje. Zadam kilka pytan:
1) Dlaczego na turniejach podstawowym warunkiem jest zblizony do siebie ping
na wszystkich komputerach
2) Dlaczego we wszystkich Ligach Quake'a jest podzial na kategorie LPB/HPB ?
3) Dlaczego osoba z pingiem 145 ms nie moze grac meczu z osoba z pingiem 155
ms,
gdyz podlegaja dwom innym kategoriom ?
4) Dlaczego kazdy instluje Linuxa zeby miec ping 13 ms, a nie np. 30 (NT)
lub 54 (W95/98)
5) Dlaczego Winquake upadl - kiedys wszystcy grali w qinquake'a - teraz
wszyscy graja
w QW ?
Prawidlowa odpowiedz na powyzsze pytania uzmyslowi Ci jak olbrzymie
znaczenie ma
ping.

> to nie moj ale wniosek zgromadzenia byl taki ze cienko gracie :-)))

Hehehee ... skad jestescie ? Jesli niedaleko od Jeleniej Gory to zapraszam -
zagramy,
zobaczymy. Jesli ktos z Was jest modemowcem - zapraszam na serwer - zagramy,
zobaczymy ... . Moze chcialbys mi na e-maila podrzucic jakies demko jednego
z tych bardzo dobrych quake'owcow 1vs1 (dm2, dm4, dm6) - ocenie i powiem
Ci co mysle o tym demku. Moze byc nawet demko z botem na ustawieniach:
frogbot (najnowsza wesja), mapa dm4, timelimit 5, deathmatch 3, lavacheat,
rl_pref, skill 20 (w starej wersji 200). Chetnie zobacze. Zaryzykuje nawet
stwierdzenie,
ze usyskam 2 razy wieksza przewage punktowa nad botem niz najlepszy z Was.

--
Pozdrawiam
       Birdy