Odp: 100m miedzy blokami

Autor: Leszek Ciszewski (leszekc_at_alpha.net.pl)
Data: Mon 17 Jan 2000 - 00:50:08 MET

Bzdury!!!
Opór bardzo dobrego uziemienia wynosi około 1 ohm.
Zwykle wystarcza 5 do 10 ohmów!!
Aby to uzyskać trzeba wbić szpilkę na co najmniej sześć metrów!!
Jeśli nie -- uzyskasz kilka/naście/dziesiąt/set ohmów!!!
Czy wbijesz szpilę na tę głębokość?
Napowietrzne linie energetyczne uziemia się co 500 metrów!!!

*********Jeśli jest -- ale nie ma!

> sie
> wyli

Opór złącza (przeciętnego, ale dobrego, nielutowanego) to dwa, trzy ohmy!!!
Jeśli ziemia jest słaba (piaseczek suchutki na ten przykład) trzeba wbijać
szpilki na głębokość nawet 20 metrów!!!

LC.