Re: Odp: 100m miedzy blokami

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Mon 17 Jan 2000 - 13:51:38 MET

"Leszek Ciszewski" <leszekc_at_alpha.net.pl> writes:

> Opór bardzo dobrego uziemienia wynosi około 1 ohm.

Norma jest cos kolo tego.

> Zwykle wystarcza 5 do 10 ohmów!!

Norma znacznie przekroczona.

> *********Jeśli jest -- ale nie ma!

Sasiad podlaczy spawarke i bedzie.

> Opór złącza (przeciętnego, ale dobrego, nielutowanego) to dwa, trzy ohmy!!!

??? Jakiego zlacza?

Nie mam tu dobrego miernika, ale opor ekranu przy 4 zlaczach BNC na takim
kablu ktory tu mam (zaciskane, najgorszy chlam zreszta) to <0.3 ohm.

> Jeśli ziemia jest słaba (piaseczek suchutki na ten przykład) trzeba wbijać
> szpilki na głębokość nawet 20 metrów!!!

To bez znaczenia, zreszta chyba nikomu tego nie proponujesz do uziemienia
kabla Ethernet.

--
Krzysztof Halasa
Network Administrator