Odp: CD -ROM SAMSUNG Padł

Autor: Duckye (trobak_at_free.ngo.pl)
Data: Sun 16 Jan 2000 - 23:51:11 MET

Ja mialem podobne problemy z Asusem S400. Kupilem go w Maju i we Wrzesniu
zaczal juz sie kisic.Moga byc dwie przyczyny:
1. Soczewka jest brudna -
a) zdejmij obudowe z cd, wez patyczek z wata po obu stronach (taki wacik
kosmetyczny) oblej go kranowa (wate nie patyczek) obetrzyj tak zeby z niego
NIE lala sie woda tylko zeby byl wilgotny potem przetrzyj kilka razy
soczewke.
b) kup krazek do czyszczenia cd-romow i wlacz go w windowsowym odtwarzaczu
cd zeby w kolko czyscil (tzn. leciala muzyczka) i pojdz spac. Przyjdz po
okolo 12 godzinach i jesli to nie pomoze to patrz punkt drugi.
2. "Silniczek" nie startuje -
to jest takie kolko na ramie nad lapka do kompaktow, odpal kompa z
rozkreconym cd i pozniej wloz jakas plytke, jesli "silniczek" albo woogole
nie ruszy albo lekko sprubuje ja pokrecic (plytke) ale nie uda mu sie to
"pomoz" mu i lekko pokrec nim w strone w lewo albo prawo az sam ruszy. Ja
wlasnie to mam z Asusem i jednym z mankamentow tego jest to ze cd musi byc
caly czas rozkrecony choc mozna sie na tym niezle bawic np. wlozyc popsuta
plyte i przycisnac ja od gory scyzorykiem, gwozdziem lub srubokretem i wtedy
plytka pusci fajnie "farbe".
Powodzenia zyczy,
Duckye