Re: Zoltrix Cobra i Spirit - roznice?

Autor: Dariusz K. Ladziak (ladzk_at_ite.waw.pl)
Data: Mon 17 Jan 2000 - 09:02:01 MET

On Sun, 16 Jan 2000 17:55:54 +0100, "pumuckl" <pumuckl_at_polbox.com>
wrote:

> [...]

Spirit jest nietypowym, oprogramowanym jedynie pod Windows i malo
inteligentnym, ale jednak modemem. ma normalny DSP zajmujacy sie
obrobka sygnalu linii. Procesor glowny plyty robi jedynie korekcje,
kompresje i interpretacje komend AT. Jakakolwiek przerwa w
dostarczaniu czy odbiorze danych przez komputer skutkuje przejsciem
procesora DSP do stanu generacji niemodulowanej nosnej - transmisja
stoi ale polaczenie sie nie rwie.
Cobra zas i Phantom (szczerzy byli z ta nazwa...) to nie modemy a
plytki przetwornikow A/D i D/A - cala robote przy obrobce sygnalu
linii odwala procesor glowny. I jesli "modem" na czas danych nie
dostanie - nosna sie rwie i polaczenie pada. Dlatego tez sterownik
tych modemow musi zyskac w systemie stosunkowo wysokie prawa i silnie
wplywa na wydajnosc calego systemu. Poza tym nie podniecaj sie
parametrem CARRIER - to swiadczy jedynie o wynegocjowanym protokole
transmisji, faktyczna wydajnosc moze byc duzo mniejsza...

Jednym slowem - te kilkadziesiat zlotych wiecej za Spirita warto dac.
wynalazkow typu Cobry czy Phantoma nie warto zas do reki brac. A
najlepiej kupic pelny modem ktory sam korekcje, kompresje i
interpretacje komend zrobi...

--
Darek