Odp: HDD Literki

Autor: ryplej (ryplej_at_poczta.fm)
Data: Sat 15 Jan 2000 - 23:39:53 MET

Przecwiczylem temat najpierw wylaczylem w biosie jest ok
dziala w w95 i w98
potem zalozylem tylko parycje rozszerzona i wlaczylem biosie
dziala w w95 w98 i dosie
I'am hapy

dzieki ryplej

Co zrobić żeby przypisć na stałe literki do dysku,
> jeden mam podzielony na 4 partycje
> drugi wyjmowalny na 2
> gdy włożę kieszeń to pierwsza partycja wskakuje mi na D i zmienia
pozostałe
> Okienko zarezerwuj litery mam nieaktywne win95 i 98 tak samo
>
> pozdro ryplej

Siemanko!
Najprosciej: odpal pod czystym DOS-em fdisk-a (albo z dyskietki systemowej
albo
z katalogu c:\windows\command), zdejmij wszystkie partycje (lacznie z
podstawowa) z dysku wymienialnego, a nastepnie zaloz tam partycje
rozszerzona i
podziel ja na dwa dyski logiczne. Po sformatowaniu kazdego nowego dysku
zobaczysz, ze system zacznie nadawac dyskom w napedzie wymiennym litery G: i
H:
(jesli dysk staly podzielisz wczesniej na cztery czesci).
Milego eksperymentowania.
See ya!
S.

Najprostszym sposobem jest nie ustawianie parametrow wkladanego dysku w
biosie.
Jezeli masz tam ustawiona opcje na AUTO (bios sam rozpoznaje obecnosc nowego
dysku i ustawia odpowiednie parametry) to nalezy ja przestawic na NONE.

Nie wiem jak to jest w Win95, ale Win98 moze sam rozpoznawac dyski. Jezeli
dysk
zostanie rozpoznany przez Windows'a, to wszystkie jego partycje zostana
umieszczone na koncu listy dyskow.

Nie jest to moze rozwiazanie idealne dla ludzi, ktorzy uzywaja DOS'a, ale
pisales glownie o Win9x i w tym srodowisku pomysl ten sprawdza sie w 100%.

Pozdrawiam,
Jacek