Odp: Jaki SKANER najlepszy do 1500 PLN?

Autor: Dawid Konieczny (pyra_at_klub.chip.pl)
Data: Tue 11 Jan 2000 - 09:56:55 MET

Użytkownik jhh <jacekh_at_gazeta.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:38761DC7.D077B42F_at_gazeta.pl...

Ponieważ również szykuję się do kupna skanera, to włączę się do tej
dyskusji

> tylko Umax; Agfy z dolnej polki sa bardzo sredniej jakosci (w
odroznieniu od
> tych z gornej).

Czy na pewno miałeś na myśli model 1236S a nie 1212?

> Nie wiem do czego Ci ten skaner, co jest dosc istotne; imho
> Astra 1220 (z odpowiednimi sterownikami -do sciagniecia ze stron
Umaxa, polecam
> MagicScan, oficjalnie przeznaczony do Powerlookow) osiaga klase
> polprofesjonalna, w kazdym razie jest na pewno lepszy od wielu
skanerow 3x
> drozszych. Bardzo solidna maszynka, i w przeciwienstwie do Agfy
odwzorowanie
> kolorow ma zupelnie przyzwoite...

A czy wiesz jak wygląda jakość tak reklamowanych Plusteków UT12?
Domyślam się, że dodatkowe oprogramowanie nie dorównuje temu z Umaxa, a
jeszcze mniej temu z Agfy, ale skan można przecież obrobić później np w
Photoshopie. Czy miałeś styczność z Microtekiem ScanMaker X6 i co o nim
sądzisz (cena z wraz z przystawką do materiałów transparentnych podobna
do Umaxa)?
Interesuje mnie również jakość modułu do przeźroczy - Plustek ma go
wbudowany, a Agfy kosztuje 800 zł (Umaxa chyba koło 450 zł).

Ponieważ nie znam się na skanerach, to czy mógłbyś napisać co dają
polecane przez Ciebie sterowniki do Umax-a?

Z góry dzięki za odpowiedź

Pozdrawiam!

Dawid

--
~ Długo trzeba siedzieć z otwartymi ustami ~~~~ /,\/ , / / / / /,\  ~~