Odp: Problem z nagrywarka

Autor: Masterboy (tymek_at_public.rz.pl)
Data: Tue 11 Jan 2000 - 09:59:33 MET

> Czy ktoś się spokał się z następującym problemem?
> W WinOnCD podczas writing lead-in wyskakuje błąd:
>
> GRI: Finalize failed:
> The device TRAXDATA CDRW4260 PRO [1.0g] at han 0, id 3, lun 0 reported an
> error:B, 01 00
> no index/sector signal.
> Nero też sypnął mi parę płytek ale na samym początku (3%-4%) nagrywania.
> Wcześniej tych problemówn nie miałem a konfiguracji sprzętu nie
zmieniałem.
> Traxdata podpięta jest na Tekramie DC-390 (narywarka ma 6 miesięcy i była
> mało urzywana 1,2 płytki tygodniowo)
> [...]

Nie chce cie martwic za wczesnie.... Ale ja kilka tygodni temu odnotowalem
podobne objawy w moim philipsie CDD 3610. Poniewaz bylo juz 2 miesiace po
gwarancji, zdecydowalem sie na otwarcie obudowy nagrywarki i przeczyszczenie
bebechow. Po otwarciu zobaczylem jeden wielki zwal kurzu na plytce z
elektronika. Wzialem sprezone powietrze i przedmuchalem co sie dalo,
soczewke wypolerowalem i zamknalem obudowe. Nagraly sie jeszcze moze 4
plytki bez problemu, a potem juz zadna. I teraz "nagrywarka" dziala sobie
tylko i wylacznie jako cd-rom bo nagrywac juz nie potrafi.
Wniosek z tego taki ze twoja i kumpla nagrywarka moga juz miec stan
"przedgoraczkowy". Jesli macie gwarancje to jak najszybciej do serwisu...
szkoda nerwow i kasy.
W philipsach jest jedna durna rzecz: mianowicie na tylnym panelu jest
ogromna dziura (wywietrznik?) i ta droga ie dostaje sie moc kurzu. A
podejrzewam, ze kurz robi najwieksza szkode nagrywarkom (i nie tylko im).
Obecnie mam plextora i nie ma tam czegos takiego. Mozna spekulowac ze te
nagrywarki sa bardziej zywotne, ktore sa lepiej zahermetyzowane, philips do
takich nie nalezy niestety.
Ciekaw jestem co inni sadza o mojej tezie?

Tymek