Re: Jaki duży monitor?

Autor: Wojciech Grobel (wojteg_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Tue 11 Jan 2000 - 01:24:42 MET

Radoslaw Sokol napisał(a) w wiadomości:
<387aa427.4216272_at_news.bimber.com.pl>...

<wojteg_at_zeus.polsl.gliwice.pl> wrote:

>Powiedz tylko jakie to monitory.
No i tu jest problem :( Jeszcze nie byłem w sklepie, nie znam też cen.
Generalnie, to wolę chyba mniejszy-lepszy niż większy-gorszy. Na
monitorach się nie znam, więc przeczytałem już tonę postów i tylko mi się
w głowie namieszało :(( Każdy coś innego: a to, że trinitrony dobre, a to,
że złe jeżeli <=17''. Z flatronami to samo. I teraz to już nie wiem sam
:( Może kiedy pójdę do sklepu, to zweryfikuję trochę moje chęci na
możliwości, bo mam do wydania ok 1500. Czy za tą cenę warto wogule porywać
się na 17''? Bo ktoś tu radził sony 200est za tyle. Jednocześnie ktoś
radził dorzucenie 600zł i kupienie sony g200. Ja tyle kasy do wydania nie
mam, więc jeżeli nie znajdę nic za ok. 1500 to kupię 15'' :(. Myślę
jeszcze o samsungach 17'' (ktoś radził 700p+) , ale tu też opinie
grupowiczów są podzielone :( I teraz nie wiem, czy taki rozrzut w opiniach
wynika z tak różnych wymagań wobec monitora. Jak ktoś pracuje na 19'' za
dużodziesiąt tysięcy zł, to każda 17'' wydaje mu sie do bani, tak samo jak
pracuje na 17'' za 20-kilka tysięcy, to widząc coś tańszego (co na pewno
jest gorsze) wydaje mu się to nie do przyjęcia. Z kolei ktoś przesiadający
się ze starej 14'' (jak ja) widząc jakąkolwiek 17'' dziwi się, jaki to
świetny monitor. Mi generalnie chodzi o oczy. Tzn. żeby monitor był
najlepszy pod względem nieszkodliwości (więc oprócz promieniowania także
częstotliwości i jakość obrazu, a to niestety kosztuje). I tak już się
zastanawiam długo, a jak pomyślę o pójściu do sklepu to mi się niedobrze
robi na myśl, że pewnie i tak nie wybiorę dobrego monitora, a potem sobie
będę w brodę pluł :( Bardzo by mi więc pomogła odpowiedź na pytanie, czy
za 1500 można kupić jakiś w miarę ok 17'', żeby później nie żałować? Czy
mam rozglądać się tylko za 15''?
A, jeszcze coś. W jakimś poście wyczytałem kiedyś, że trzeba zwracać uwagę
na pasmo wizji, że niby ma być jak najszersze. Ja nawet nie wiem co to
jest i w jakich jednostkach się to mierzy :( Co dopiero mówić o
umiejętności stwierdzenia, czy dane pasmo jest szerokie, normalne, czy
wąskie :( Coś czuję, że kupno monitora przeze mnie to będzie jedna wielka
kompromitacja :(((((((((((( Najgorsze, że dowiem się o tym dopiero, jak
zacznę zauważać niedociągnięcia w porównaniu z innymi monitorami podobnej
klasy. Jeżeli nie uda mi się pozbierać do kupy wszystkich informacji,
które niestety są często sprzeczne, to pozostaje wierzyć w szczęście.

>To jest całkiem niezła odległość. Polecane jest co prawda 60 - 80 cm,
>ale wszystko jest kwestią indywidualną -- jednego męczy metr, a drugi
>może pracować przy 30 cm. Najlepiej by było, gdybyś sam to sprawdził
>u kogoś znajomego.
Ja pracuję na 14'' w 60Hz i szczególnie mi to nie przeszkadza, niektórym
osobom tak. Mam więc nadzieję, że w kwestii odległości też bedzie ok.
Tylko nie chciałbym za kilka lat stwierdzić, że jednak nie było ok, po
czym założyć okularów.

>1024x768x85 Hz). Dlatego polecam coś z odchylaniem 85 kHz lub
>więcej, odpowiednio dużym pasmem
No właśnie - jakie to jest "odpowiednio duże"?

>(dokładnie wybierz i pooglądaj).
Będę musiał :(

Sorki, że takie długie to wyszło, ale przynajmniej zawarłem w tym
wszystkie swoje wątpliwości. Mam nadzieję, że ktoś doczytał do końca :)