Odp: Test Monitorów 15' i 17'

Autor: Krzysztof Grad (annam_at_ulgo.koti.com.pl)
Data: Wed 05 Jan 2000 - 11:17:18 MET

Użytkownik Fido <rkdantes_at_poczta.onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:DDqc4.16553$N3.389254_at_news.tpnet.pl...
> Śledzę od dłuższego czasu wypowiedzi o monitorach i nie dopatrzyłem się
jeszcze
> odpowiedzi które monitory są lepsze a które gorsze.
>
> Proszę więc o klasyfikacje pod względem:
> Najpierw Jakości i braku awaryjności a potem ceny.
> Myślę że takie pierdoły jak czy ekran jest płaski czy nie są o wiele mniej
ważne
> (jak nie pomijalne) niż to czy po kilku latach nie będę musiał nosić
OKULARÓW od
> złej jakości.
>
> A więc do dzieła;

 - kupuj monitor dobrej, znanej firm np. Sony, Nec, Phillips.
 - jak ognia unikaj wszelkich tanioch typu Daytec, Aoc i inne.
 - dobierz optymalną rozdzielczość pracy tak aby odświeżanie ekranu nie
schodziło poniżej 75 Hz. Oczywiście im wyższa częstotliwość tym lepiej i
łagodnie dla oczu.
 - jeżeli w pomieszczeniu w którym pracujesz jest dużo różnych źródeł
światła (lampka, okno), które widać na monitorze kupuj porządny filtr z
kołnierzem np. firmy Polaroyd.
 - to czy będziesz musiał nosić okulary czy nie zależy również od odporności
twoich oczu. Jest to indywidualna sprawa dla każdego z nas. Ja noszę okulary
od kilku lat i nie potrafię pracować przy odświeżaniu < niż 75Hz, za to mój
kolega nie nosi okularów, od kilku lat siedzi przy 60 Hz i wcale mu to nie
przeszkadza. Oczywistą sprawą jest że lepiej nie kusić losu.

--
Krzysztof Grad
annam_at_ulgo.koti.com.pl