Re: C³odzenie procka inaczej :)

Autor: Wojciech Grobel (wojteg_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Wed 05 Jan 2000 - 22:11:03 MET

Micha³ Jeliñski napisa³(a) w wiadomo¶ci:
<83tln0$8s2$1_at_zeus.polsl.gliwice.pl>...
>Poza tym brak jakiejkolwiek os³ony ze strony "zab³±kanych" ³adunków
>elektrycznych. Nie jestem specem w tej dziedzinie, ale wydaje mi siê, ¿e
>w³a¶nie dlatego konstruktorzy tego nie wykorzystuj±. Wiem, ¿e obudowa
s³u¿y
>jako masa ca³ego komputera, wiêc w przypadku pojawienia siê tam owych
>³adunków mog³oby siê zdarzyæ, ¿e wytworzy siê pole elektromagnetyczne w
>bezpo¶redniej blisko¶ci procesora i zak³óci jego dzia³ania (przek³amania
>obliczeniach). Tak sobie tylko rozmy¶lam, ale zapraszam do dyskusji :)
IMHO racja. A druga sprawa, to zobaczcie na www.processor.org/desktop.htm.
Przynajmniej jaki¶ czas temu o tym tam by³o. Nazwa artyku³u: "Ground your
CPU?" Facet zepsu³ tak sobie procka. No, mo¿e nie dok³adnie tak, ale te¿
po³±czy³ wierzch procka z obudow± "uziemiaj±c" go w ten sposób. Tyle, ¿e
celem by³o w³a¶nie uziemienie, a nie ch³odzenie i dlatego zrobi³ to
kablem. Chyba, ¿e ¼le zrozumia³em post Pete'go: "styka siê przez silikon"
czyli przez silikon, czy przez pastê silikonow±? Je¿eli przez pastê, to
metal z metalem mo¿e siê zetkn±æ IMHO i ³adunki mog± przej¶æ z obudowy na
procka, a wtedy... no w³a¶nie. Trochê mnie ten artyku³ zastanowi³. Bo czy
na obudowie mog± byæ jakieæ ³adunki? Zawsze my¶la³em, ¿e nie. No chyba, ¿e
jaki¶ monter by siê pomyli³, i zamieni³ kable. Wtedy chyba faza na
obudowie? No ale to siê raczej chyba nie zda¿a, chocia¿ wykluczyæ nie
mo¿na. I druga sprawa - czy gdyby na wierzch procka przeskoczy³ jaki¶
³adunek, to by siê procek zepsu³? Bo przecie¿ stare procesory mia³y ca³±
obudowê nie przewodz±c± pr±du (?) a taki np. celeron ma co prawda metal na
wierzchu, ale przecie¿ ten metal nie styka siê z wnêtrzem procka. Wiêc czy
to, co opisali na wspomnianej przeze mnie stronie jest mo¿liwe? Nie mam
wiele wspólnego z elektryk± ani elektronik±, wiêc je¿eli co¶ w tym poscie
pomiesza³em, to proszê o sprostowanie.

--
Wojciech Grobel
wojteg_at_zeus.polsl.gliwice.pl