Re: Mustek ScanExpress6000SP - pomocy

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Mon 03 Jan 2000 - 18:03:37 MET

joshua2_at_linux.uci.agh.edu.pl (Jacek Osiecki) writes:

> Czy mogę spokojnie kupować kabelek z "małym" złączem? Bo wiem, że są spore
> problemy ze zdobyciem kart i kabelków na to DB-25...

Mozliwe. Tak, "male" SCSI dziala. Naturalnie na 12000SP, ale tam chyba
nie ma roznic tego typu.

> No i jaki kontroler? W sklepie widziałem jakiegoś tekrama... muszę sprawdzić
> dokładnie model. Czy któregoś tekrama należy szczególnie unikać? Chodzi mi
> tutaj również o współpracę z linuxem...

Najlepiej kupic Tekrama na ukladzie Symbios Logic. Np. DC-310U
- chyba najtanszy sterownik ultra SCSI (narrow). Albo jakikolwiek
inny na SYM/NCR 53C8xx, chociaz oryginalne 53C810 (nie 53C810a)
sa nieco gorsze.

> Hmmm... Sterowników do czego?

Raczej jakich... Takich, ktore nie sa PCI bus masterami, czyli ktore
obsluguje sie przez dostep do portow I/O.

> W których docach? W ogóle o scsi w dokumentacji do kernela prawie nic nie
> ma... Jak na razie nie udało mi się tego odpalić:
>
> root_at_powercomp /lib/modules/2.2.11/scsi> modprobe ncr53c8xx.o

Nie, to 5380, nie 53C8xx. Zobacz NCR5380.c i g_NCR5380.c.

--
   Happy New Year!
Krzysztof Halasa