Re: Mustek ScanExpress6000SP - pomocy

Autor: Jacek Osiecki (joshua2_at_ciapek.uci.agh.edu.pl)
Data: Sun 02 Jan 2000 - 23:20:13 MET

Dnia 28 Dec 1999 22:07:28 +0100, Krzysztof Halasa napisał(a):

>Nie wiem jak na 6000SP, ale na 12000SP (Scan Express) jest
>zlacze "male" SCSI-II (skaner jest async-only, lepiej nie mieszac tego
>z urzadzeniami np. ultra SCSI bo czarno widze np. terminacje i oczywiscie
>wykorzystanie szyny SCSI) oraz zlacze DB-25 jak w makowce (taka sama
>pinologia zreszta).

Czy mogę spokojnie kupować kabelek z "małym" złączem? Bo wiem, że są spore
problemy ze zdobyciem kart i kabelków na to DB-25...
No i jaki kontroler? W sklepie widziałem jakiegoś tekrama... muszę sprawdzić
dokładnie model. Czy któregoś tekrama należy szczególnie unikać? Chodzi mi
tutaj również o współpracę z linuxem...

>Jesli ten dolaczony host SCSI to wynalazek podobny do np. DOMEX 436P
>alias DMX3181LE to ja wywalilem to do szuflady i podpialem pod

Tylko najpierw trzeba mieć te bylejaki sterownik PCI :)
Na razie używam tego Domex-a, jak tylko uda mi się ustalić szczegóły, to
kupię coś porządnego.

>najtanszy normalny sterownik SCSI PCI (moze byc ISA) (w tym przypadku
>Tekram 310U na NCR 53C860 - ale moze byc np. NCR 53C810, albo AHA 154x
>- trzeba tylko uwazac na Tekramy nie-NCR ( = nie-SYMbios)).

Aaaa... no to dobra. Sprawdzę, jaki to jest ten tekram w sklepie...

>Sterownikow PIO-mode lepiej nie uzywac, straszne badziewie, a jednak
>skaner troche danych musi przeslac, jak sie go traktuje jako kolorowe
>xero.

Hmmm... Sterowników do czego?

>Tamten DOMEX nawet chodzil pod Linuxem jako jakas mutacja NCR 5380
>(cos bylo w docach), ale to bylo beznadziejne.

W których docach? W ogóle o scsi w dokumentacji do kernela prawie nic nie
ma... Jak na razie nie udało mi się tego odpalić:

root_at_powercomp /lib/modules/2.2.11/scsi> modprobe ncr53c8xx.o

/lib/modules/2.2.11/scsi/ncr53c8xx.o: init_module: Urządzenie lub zasoby są
zajęte

root_at_powercomp /lib/modules/2.2.11/scsi>

Komunikat taki nie pojawia się, gdy karty w ogóle nie ma w komputerze.

Pozdrawiam,

--
|            Jacek Osiecki               Kraków, tel. (012)-645 57 87       |
|mailto:joshua2_at_linux.uci.agh.edu.pl  http://www.joshua.radzisz.krakow.pl/  |