Re: SB Live & SB Live Value - druga ods³ona

Autor: Feliks (felik_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 04 Jan 2000 - 04:43:47 MET

Sebek napisa³(a):

> Mia³em przez weekend do testowania SB Live! 1024 (bez wej¶cia SPDIF). Tak
> jak obieca³em po krótce opiszê moje wra¿enia i porównanie w stosunku do
> starego AWE64 (ISA).
> 1. Ilo¶æ szumów "nie wiadomo sk±d" spad³a 2 do 4 razy (tak na ucho) co daje
> max 12dB - je¶li siê nie mylê - (a nie jak kto¶ pisa³ 30dB - to by³o 32 razy
> ciszej) - na pewno nie a¿ tyle bo by ich nie by³o s³ychaæ wcale.
> 2. Odg³osy z g³o¶ników podczas ruszania CD-Romu jak w przypadku Awki (p³yta
> ASUS P2B, obudowa Enlight, CD-Rom Asus 40x - tak jakby kto¶ pyta³). Zero
> [...]

Pkt 1. Z 30 dB troszkê przesadzi³em! Ale u mnie jest na wej¶æiu line:
- AWE64 -45dB
- PCI 128-58dB
- LIVE -68dB
A co do wyj¶æia dzwiêku, ró¿nica jest ko³o 12dB.

Pkt.2 Wed³ug mnie poziom szumów z CD zale¿y tylko i wy³±cznie od
CDeka (Toshiba x16 szumi wiêcej ni¿ Philips x32) i kabla ³±cz±cego
CD z LIVE.Cyfrowy kabelek gwarantuje brak og³osów pracy silnika z CD,
za to analogowy dodaje szumy z kwantyzacji z przetwornika CA (CDrom)
i AC (LIVE).

Ps.
Nied³ugo bêdê mia³ schemat z³±cz we/wy SPDIF (COAXIAL) do LIVE.
Podobno pasuje on do wszystkich wersji LIVE.

Felix