SB Live & SB Live Value - druga ods³ona

Autor: Sebek (sebek_at_iname.com)
Data: Mon 03 Jan 2000 - 18:12:19 MET

Mia³em przez weekend do testowania SB Live! 1024 (bez wej¶cia SPDIF). Tak
jak obieca³em po krótce opiszê moje wra¿enia i porównanie w stosunku do
starego AWE64 (ISA).
1. Ilo¶æ szumów "nie wiadomo sk±d" spad³a 2 do 4 razy (tak na ucho) co daje
max 12dB - je¶li siê nie mylê - (a nie jak kto¶ pisa³ 30dB - to by³o 32 razy
ciszej) - na pewno nie a¿ tyle bo by ich nie by³o s³ychaæ wcale.
2. Odg³osy z g³o¶ników podczas ruszania CD-Romu jak w przypadku Awki (p³yta
ASUS P2B, obudowa Enlight, CD-Rom Asus 40x - tak jakby kto¶ pyta³). Zero
poprawy.
3. Efekciki przestrzenne fajne - szkoda tylko, ¿e przy ich zmianie nastêpuje
chwila przerwy. Szczególnie podoba³ mi siê "Alien Lifeform". Nie wiem czy
programy (gry) same z siebie potrafi± ustawiaæ dany pog³os w zale¿no¶ci np.
od otoczenia. By³oby cool.
4. Jak za³adujê p³ytê - d¼wiêk "staje" na moment. Szczególnie dra¿liwe przy
odtwarzaniu mp3 i "pracy" w windozie. Wy³±czy³em DMA i autowykrywanie
(wszystko dla CD-romu) - pomog³o - pytanie czy nie za du¿y koszt. W Awc'e
problemów takich nie by³o.
Przy tzw. skorbieniach (wiecie - gierka staje np na sekundê przy
doczytywaniu) - to samo - sample ulegaj± samopowtarzaniu - trochê to
denerwuj±ce.
5. Mo¿na mieæ wiêcej ni¿ 1 wirtualne urz±dzenie d¼wiêkowe na raz: 2 winampy,
mpeg + np komunikaty z windozy. Tego w Awc'e mi brakowa³o. A mo¿e tylko
czego¶ nie potrafi³em ustawiæ?
6. Zdaje siê, ¿e Live! jest kompatybilny z GM i MPU bo z AWE midi na pewno
nie. Ca³e szczê¶cie bo ju¿ my¶la³em ¿e w starych gierkach pozostanie OPL3
:)))
7. W karcie jest "digital out". Co to dok³adnie jest i w jakim standardzie?
Przecie¿ chyba nie w 5.1?
8. Kole¶ na gie³dzie powiedzia³ ¿e podobno bywaj± modele 1024 z wej¶ciem
SPDIF. Kole¶ rzeczowy i na pewno mu siê nie popier...
9. Efekt "pykniêcia" przy wy³±czaniu kompa zosta³ jak w awce czy gusie
((( Chyba nic nie da siê poradziæ.
10. Zaskoczy³ mnie freespace 2, bo mimo ¿e muza by³a stereo podobnie jak i
efekty w hangarze, to w czasie samej gry by³o ju¿ lipne mono. W ustawieniach
by³o EAX!!! Mo¿e potrzebny jaki¶ patch??? W Half-Life by³o miodzio.

Podsumowuj±c. Uczucia mieszane, ale pewno warto kupiæ Live! - a nie jaki¶
SB64 czy SB128. Nie wiadomo jak siê spisuje wersja full. Mo¿e mniej "szumi"?
Nikt tu nie mia³ do¶wiadczeñ. Nie wiadomo jak wypada te¿ porównanie z MX-300
(tak siê to nazywa?).

Liczê na komentarze i pozdrawiam grupowiczów.

ps. W³a¶nie jestem po lekurze V5 5500/6000 na http://www.3dfx.com/. Wooow!!!
Czy¿by GeForce do piachu :))??? Ale to ju¿ inny temat.

Sebek.