Re: AMD k6-2 czy taki dobry ?

Autor: Andrzej Lawa (lawa_at_priv1.onet.pl)
Data: Mon 03 Jan 2000 - 20:44:40 MET

Użytkownik Dentarg <dentarg_at_lublin.top.pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
napisał:XORtOD4N+aMMywlZKkrASJj4L9fo_at_4ax.com...

> Plyta jest dosc starozytna, ale jak na swoj wiek ma calkiem dobre
> parametry. Chipset to intelowski TX, magistrale do 83 Mhz (ale
> praktycznie 83 nie dziala),

Wylacz cache na plycie i spróbuj jeszcze raz.

> mnoznik do 5,5.

Nope. Do 6 (2==6)

> Napiecia vCore od 1,8 do 3,5 V.

Z ciekawosci: co to za plytka?

> Kupilem procesor, ktory jest maksymalnym jaki mozna wlozyc w ta plyle,
> czyli AMD k6-2 450 Mhz.

Teoretycznie i 500 by poszedl.

> Na procesorze podane sa napiecia 2,2/3,3. Ale plyta nie ma akurat
> wartosci 2,2 dla vCore, wiec ustawilem 2,1.

Chyba lepiej dac odrobinke wiecej niz odrobinke za malo...

> Mnoznik ustawilem na 2x, a magistrale na 75. Procesor potraktowal tak
> jak sie spodziewalem 2x jako 6x i odpalil sie na 450 Mhz. Bios

Aha, czyli wiedziales...

[ciach]

> Po tym zwisie oczyscilem procesor, z radiatora wywalilem "plaster
> przewodzacy cieplo", posmarowalem ladnie pasta silikonowa i zwisu od
> tej pory nie bylo, ale radiator jest tak goracy, ze dluzej jak 2 sek,
> nie mozna go dotknac .... nie wiem czy tak ma byc ?? Jest to na pewno
> 50 st. C, moze nawet wiecej, a radiator jest z serii "Lux" bardzo
> wysoki, choc moze wentylator moglby byc wydajniejszy. W kazdym rasie

Uzyj programu WATERFALL (ladnie chlodzi obijajacy sie procesor; oczywiscie
jak jest w pelni wykorzystywany to i tak bedzie sie grzac).

Mozesz tez zainwestowac w peltierka i spora dmuchawe.

[ciach]

> Ostatnio licze troche SETI (moze znajde Aliena albo ET ?).

Szukaj Volkanów albo Bajoran - ich kobiety sa bardziej sexy ;-P

[ciach]

> 20h ;(((((. Procesor bym strasznie goracy (radiator), moze wiec sie
> przegrzewa i zwalnia ?? Nie wiem co o tym myslec ... czy ktos kto ma
> AMD k6-2 450 moze podac czas obliczania pakietu w SETI ???

To mozliwe. Plyty majace wbudowany czujnik temperatury maja automatyczne
zabezpieczenie - jak ci sie procek lub plyta przegrzeje, to obnizaja
drastycznie czestotliwosc.

[ciach]

Upgrade BIOSu tez móglby pomóc (stare czegos tam AMD nie wlaczaja i przez to
cos mu sie tam zle dzieje)

> PS. Mial ktos problemy z 2KY ?? Bo ja nie .......

Masz, masz - to sie nazywalo Y2K ;-P