Odp: AMD k6-2 czy taki dobry ?

Autor: scorpio (scorpio_at_polbox.com)
Data: Sun 02 Jan 2000 - 18:56:45 MET

Użytkownik Dentarg <dentarg_at_lublin.top.pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
napisał:XORtOD4N+aMMywlZKkrASJj4L9fo_at_4ax.com...
> Pierwsza rzecz jaka zauwazylem w porownaniu do intela, to ze HDD
> dziala jakos wolno, slimaczy sie przy odczycie, windows startuje sie
> troche dluzej .... dziwne ... bo przeciez intel dziala na tej samej
> FSB - 75 Mhz ...

Praca dysku nie ma prawie nic wspolnego z procesorem, a nawet jesli to uzywa
wtedy obliczen staloprzecinkowych, w ktorych procesory AMD poczawszy od
modelu K6 zawszwe byly lepsze.Wiec poszukaj innej przyczyny.

> [...]
> zapakowany w ramke i przyklejony do niej tasma klejaca. Tak mi sie
> spieszylo z instalacja ze nie wyczyscilem kleju z jego powierzchni ...
> no to sie przegrzal.
> Po tym zwisie oczyscilem procesor, z radiatora wywalilem "plaster
> przewodzacy cieplo", posmarowalem ladnie pasta silikonowa i zwisu od
> tej pory nie bylo, ale radiator jest tak goracy, ze dluzej jak 2 sek,
> nie mozna go dotknac .... nie wiem czy tak ma byc ?? Jest to na pewno
> 50 st. C, moze nawet wiecej, a radiator jest z serii "Lux" bardzo
> wysoki, choc moze wentylator moglby byc wydajniejszy. W kazdym rasie

Bardzo dziwne zjawisko. Nowe procesory AMD z serii 2,2V(400,450,500) przy
nominalnych ustawieniach nigdy nie przekraczaja 30 st. Moze pomylilo ci sie
przy ustawianiu napiecia i zamiast 2,1 ustawiles 3,1 (ja kiedys ustawilem
3,0V, i procesor sie nie zjaral, ale byl piekielnie goracy)

> [...]
> w dodatki z ramem Edo, a nie SD ... ale na wieksze inwestycje mnie nie
> stac przy dzisiejszych cenach ramu ......
>
> Zmierzylem wiec obciazenie procesora przy odtwarzaniu tego samego
> utworu mp3.
> Na p263mmx, obciazenie 12-14%, wylaczone wszystkie visy, i efekty.
> Tylko winamp chodzi.
> Na cel300A_at_464 obciazenie 3-4% ....
> AMDk6-2 450 z wlaczona optymalizacja pod 3DNow! ..... 12% .....
> moim zdaniem tragedia ...........
> we wszystkich testach takie same ustawienia odtwarzacza ....

Jeszcze dziwniejsze zjawisko, u mnie 400_at_504, 2-3 gora 4%, u innych
uzytkownikow podobnie, wiec nie wiem skad sie to u ciebie bieze, moze
chipset?

> Na wiecej testow nie mialem czasu ... SETI nadal sie liczy, i z
> godziny na godzine coraz wolniej ;(((((.
> Ale wynik np w SI jest ciagle taki sam, miedzy 124-128 ...
> Czary ???
>
> Na razie mam mieszane uczucia, niby procek 450 Mhz, ale nie pokazuje
> za bardzo pazurkow, wiem wiem .... plyta slabiutka, ram wolny, ale
> czemu wolniejszy o prawie 200Mhz intel mial podobne wyniki ? A w
> niektorych testach nawet lepsze ??

Masz racje, na tej plycie nie zaszalejesz, ale pamietaj ze megaherce to nie
wszystko jest wiele innych rzeczy ktore wplywaja o wiele znaczniej na
wydajnosc niz czestotliwosc taktowania procesora. Na tej plycie i z ta
pamiecia tworzy sie zjawisko szeroko znane jako "waskie gardlo", i chocbys
mial procesor taktowany 1000-em megahz wydajnosc nie wzrosla by znacznie,
przypuszczam gdybys jakims cudem podkrecil swojego starego intela do 450mhz,
wydajnosc nie wzrosla by znacznie.

> Jak na razie nie zauwazylem problemow kompatybilnosci z tym
> procesorem, wszystko chodzi dobrze, zadnych zwisow ... raz widzialem
> bluescreeenofdeath w win98, ale to wtedy jak sie przegrzal procek.
>
> Da sie jeszcze cos z tego wycisnac ?
> Czy taka temperatura nie szkodzi temu procesorowi ?? (Na razie boje
> sie zamknac obudowe).

Z regoly temperatury <70st. nie szkkodza procesorowi, zmniejsza sie tylko
ich zywotnosc np. z 10 do 3 lat, co w dzisiejszych czasach jest malo
istotne, bo za 3 lata i tak bedziesz zmuszony do wymiany procesora.

> Ciekawe czy ktos przeczytal ten tekst w calosci ?? ;)))

Ja przeczytalem ((((: chociaz w to co piszesz raczej trudno uwierzyc.

> pzdr,
> Dentarg
>
> PS. Mial ktos problemy z 2KY ?? Bo ja nie .......

To byla chyba bujda, nie slyszalem jeszcze o powazniejszych problemach.