Re: Uwag : szef energetyki ostrzegl przed wylaczaniem kompow i urzadzen elektrycznych w firmach na 15 min,. przed godz. 24.00 w sylwestra, gdyz energetyka moze miec uszkodzenia

Autor: Bankowy (arpad_at_polbox.com)
Data: Sat 01 Jan 2000 - 19:11:31 MET

>AFAIK w Polsce są elektrownie szczytowo-pompowe.

Ja nie pisałem że nie ma... Tyle że nie ma wystarczjącej ilości...

> Generalnie o ile pamiętam
>jako elektrownie szczytowe pracują te, w których energia jest droższa...

Tak jest...

>To, że u nas pracują normalne bloki energetyczne, wiąże się również z tym,
>że w latach 80-tych spadło zapotrzebowanie na moc i mamy dość znaczną jej
>nadwyżkę.

Nie sądze żeby to było powodem... Mamy nadwyżkę to ją sprzedajemy... Zresztą
dosyć skutecznie z tego co się orjentuję... Bloki chodzą bo... nie ma innego
wyjścia... brak odpowiednich elektrowni szczytowych...

>I o to chodziło.... (to tylko taka moja teoria), że zamiast wyłączać
>bloki w przypadku spadku mocy odbieranej, włączyć pompy w elektrowniach
>szczytowo-pompowych (i właśnie dlatego pisałem o szczytowo pompowych)
>coby pompowały "pod górkę", a wiadomo, że nawet jeśli będzie jakiś
>spadek obciążenia, to będzie on raczej krótki...

Mistrzu ale elektrownie szczytowo-pompowe o godzinie (0:0) właśnie tą wode
pompują po niedawnym szczycie... więc nie ma co włączać... A pozatem jaki to
miało by sens:
Raz że takich elektrowni jest u nas jak na lekarstwo (2,3), a po drugie...
po co jeśli w ułamku sekundy można odłączyć zbędne bloki...

Uff, z Tobą to chociaż można jakoś sensownie uwagi wymienić...

Pozdrawiam...

>Pozdrawiam
>--
>Tomasz Stafiński jenot_at_mi5.org.uk
> UIN: 48671031

e-mail: Bogdan.Skorupka_at_ien.pw.edu.pl
                    UIN: 44877025
                    Nick: Bankowy