Re: jaki kupic w miare tani sprzet...

Autor: Bankowy (arpad_at_polbox.com)
Data: Tue 28 Dec 1999 - 17:00:34 MET

>Rzeczywiscie - jedyny powazniejszy bug polegajacy (podobno) na nieco
>klopotliwym skonfigurowaniu usypiania. Cholernie klopotliwa plyta ;)

Może wogule nie powinienem zabierać głosu w tej dyskusji... bo np. nie
pracuje w serwisie i nie mam do czynienia z dużą ilością sprzętu. Jednak mam
do czynienia z akademikiem PW (dla nie wtajemniczonych dodam że jest to
miejsce w którym nasycenie komputerami jest na poziomie wskaźnika z doliny
krzemowej :-)). Dodam również że na PW ( a pewnie na innych uczelniach
technicznych jest podobnie) ulubionym tematem rozmów (a także westchnień)
zaraz po dziewczynach, są komputery... więc chcąc nie chcąc trochę się o
nich człowiek nasłucha... Mam wielu kolesi siedzących na Abitach, wielu na
Asusach i kilku na AOpenach ( mówie o modelach na BX-ie)... Powiem tylko że
Abitowcy wpadli już w pewien ciąg przyczynowo-skutkowy (mają odruchy
wytrenowane jak u psa Pawłowa tylko innej natury) objawiający się tym że:
Jeśli mają jakiś problem to flaszują bios... jak nie ma nowszego (wpadają
wtedy w rozpacz) to jakiś starszy ( nie wiem po kiego grzyba)... i co
dziwniejsze podobno im to pomaga (tylko ciekawe czy na zdrowie psychiczne
czy żeczywiście płycie). Oczywiście strasznie to wszystko ubarwiłem... ale
moim zdaniem coś w tym jest... Aha wierz mi wśród nich są ludzie którzy
naprawde mają nieprzeciętne łby do kompów...
Natomiast co do reszty... większość jedzie na starych biosach (mówie o
użytkownikach Asusa/AOpena) a jak już ktoś flaszuje to raczej z...
ciekawości... Dla ścisłości dodam że jeśli chodzi o Asusa konkretnie zaś o
model P3B to wersje z pierwszym biosem do tego modelu żeczywiście wymagały
flaszu, między innymi ze względu na STR...
Ja osobiście jadę na biosie z końca 98 (może z początku 99 nie pamiętam
dobrze) i nie narzekam...

>AOpen nie jest zly, ale imho do Asusa mu daleko. Z Abitem tez przegrywa
>pod wzgledem wydajnosci i stabilnosci. Nadmienie, ze wiem co mowie, bo
>mialem do czynienia z plytami tych firm (i nie po jednym egzemplarzu).

Tu się nie spieram... bo jak pisałem nie miałem osobiście możliwości
testownia Abitów, jeśli chodzi o osiągi. Pod względem stabilności uważam że
AOpen nie odstaje od Asusa (bawię się Asusem P2B u dziewczyny). Aha cały
czas mówię o płytach opatrych na BX-ie. Co do Abita... no cóż tu zdania nie
zmienię... płyta doskonała ale dla ludzi którzy przynajmniej umnieją biosa
sflaszować...

>No i jednak zaloze sie, ze Abity sa duzo
>popularniejsze od Asusow, o AOpenach nie wspominajac (jak sam zauwazyles)

Czy tak jest? No tak całkiem prawdobodobne...

>Poza tym - czy duza liczba postow z prosba o porade dot. kart nVidii
>swiadczy o tym, ze te karty sa zle?

My nie rozmawiamy o płytach na BX-ie... tylko o konkretnych modelach
opartych o ten czipset... Mógłbym zapytać Cię: Jak dużo jest pytań
dotyczących firmowych kart opartych o czipset nVidii?

>Chektor
>.Wojciech.Giersz..(Y2K
Ready).......................Voice.+48-(0)32-2312060..

e-mail: Bogdan.Skorupka_at_ien.pw.edu.pl
                    UIN: 44877025
                    Nick: Bankowy