Re: Odp: AMD K6-III a Celeron

Autor: Wojciech Giersz (chektor_at_polsl.gliwice.pl)
Data: Mon 27 Dec 1999 - 13:03:33 MET

> Tylko ze moj bogaty kolego, ja za podobna cene wole kupic K6-III 400_at_450 +
> V3 2000 niz Cel 400_at_500 + TNT 1. Przestanmy wiec prowadzic taka "akademicka"
> dyskusje, lepiej mowmy o stosunku cena/szybkosc, bo chyba wiesz ze Polska to

Watek nie dotyczyl kwestii cen, a wydajnosci procesorow. Czy jestem jak to
nazywasz "bogatym kolega"? Nie sadze - nie kupuje rzeczy drogich, a takie,
ktore wg. mnie sa najbardziej oplacalne z _mojego_ punktu widzenia. Na
pytanie, co wolalbym kupic, odpowiem tak - Celerona z V3 lub TNT2.
Dlaczego? Popatrz na ceny:
Celeron 400 - 450zl lub 400 bez przelotki
plyta np. BH6 rev. 1.1 - 590zl (inna sprawa, ze drogo - rok temu swoja
kupilem za 420)

K6-3 400 - 400zl
Asus P5A - 570zl.

Wychodzi 70 zl na korzysc Celerona. Do tego karta graficzna:
V3 2000 - 540zl
Asus V3400TNT - 550zl
Viper770 - 640zl (TNT2, 32MB)

Po zsumowaniu:
C400 z V3 - 1580zl
C400 z TNT1 - 1590zl
C400 z TNT2 - 1680zl
K6-3 z V3 - 1510zl

Teraz powiedz mi - czy roznica 70 zl pomiedzy podobnymi zestawami (V3) to
jakas powalajaca suma? A czy nie lepiej dolozyc do tych 70 jeszcze 100zl i
miec Celerona z TNT2? Dla mnie sprawa jest oczywista i nie podlegajaca
dyskusji.
Pomijam fakt, ze mozna kupic plyte duuuzo taniej, zarowno Super7, jak i
Slot1/Socket 370 (na plycie sie nie oszczedza).

> masz zadnych problemow z pieniazkami (sam sobie przecze, gdybys ich duzo
> mial to juz dawno mialbys Athlona, chyba ze wolisz "stabilnego i
> bezblednego" Koperka:)))

W chwili obecnej nie kupilbym Athlona. Procesor moze jest nienajgorszy,
ale nie przekonuja mnie dostepne na rynku plyty pod niego. Gdybym musial
teraz kupowac, to bez wahania wzialbym P3. Konstrukcja moze nie
najszybsza, ale za to sprawdzona.

> R.T.

> PS Popatrz oto list w ktorym nie obrazilem ogolem posiadaczy Celeronow, co
> Tobie prawie sie udalo w stosunku do posiadaczy AMD;)

Nie obrazalem posiadaczy jakiegos tam procesora, a przyglupa, ktory
usilowal udowodnic, ze sie zna na temacie. No i mu nie wyszlo.

Aha - ceny zdjete z cennika Abitecha, z wyjatkiem Vipera 770. Za tyle
bowiem go kupilem na Slasku jakies 3 miesiace temu.

Chektor
.Wojciech.Giersz..(Y2K Ready).......................Voice.+48-(0)32-2312060..
....chektor_at_zeus.polsl.gliwice.pl....chektor@malenstwo.iinf.polsl.gliwice.pl.
............." Wyjdz z domu. Idz na balkon "..( (c) Garfield )..............