Odp: Odp: JAJA na wykładzie - na Polibudzie :-)))

Autor: Leszek Ciszewski (leszekc_at_vc.pl)
Data: Mon 27 Dec 1999 - 10:59:02 MET

Użytkownik Undertaker <undert_at_friko4.onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3862793B.EF7BC2AE_at_friko4.onet.pl...
> Leszek Ciszewski wrote:
> <CIACH-fajna dyskusja ale powoli NTG>

> Ehem , Unix powstał na trochę starszej maszynce PDP-7 ... Przynajmniej
> tak twierdzi KHG...

Tak. pierwszy UNIX powstał na PDP7, w 1969 roku.
Nie był to jednak UNIX dla każdego.

W 1973 roku powstał pierwszy UNIX napisany w języku C
i został umieszczony na PDP11/20. Na tymże komputerze
też powstawał. I dopiero ,,ten" UNIX stał się sokiem dla
każdego, gdyż w latach 1974 -- 1980 jego kod źródłowy
został rozesłany po amerykańskich uniwersytetach, gdzie
w tamtych czasach królowały PDP, żyjąc w symbiozie ze
studentami.

Innymi słowy pisząc -- przyznaję rację szanownemu Undertakerowi.
Po krzywu -- nie wiedziałem o tym, że UNIX napisany w C miał
swego rodzaju betę. :)

Po raz pierwszy z UNIXem zetknąłem się przed kilkunastoma laty
(gdzieś tak 1985, może 1986) gdy szukałem pożądnego języka.
Pisałem wówczas w Fortranie IV oraz w Fortranie IV plusie.
(bardzo dobrze mi się pisało :))
O języku C krążyły nieprawdziwe pogłoski. Mówiono, że jest to
język bardzo trudny (!) z pogranicza języka wysokiego i niskiego
poziomu, ale za to nadający się do pisania systemów operacyjnych.
UNIX właśnie był podawany za przykład.

LC.