Odp: Odp: AMD K6-III a Celeron

Autor: Radosław Tatarczak (ratat_at_zrit.olsztyn.tpsa.pl)
Data: Thu 23 Dec 1999 - 12:56:33 MET

Witam szanownych aemdozercow;)))

> A może nie K6 wydawał sie sprawniejszy tylko zestaw z K6 ?
> Chodzi mi o pamięci, karte graficzną, dysk twardy itp.

Jak zawsze trafiles w sedno- ile musisz wydac wiecej na zestaw z Celkiem,
aby byl szybszy od k6-2 ? Posluze sie wlasnym przykladem - w maju br mialem
do wydania 1000 zl na upgrade sprzetu, chcialem miec dobra plyte dlatego
mialem wybor miedzy AOpen AX59 a Asusem i Abitem z BX. Byl tylko jeden
"niewielki" szkopul - wtedy Cel 333 + dobra plyta BX kosztowal ca 1000 zl, a
zakup K6-2 333 + AX59Pro pozwolil mi jeszcze na zakup 64 Mb Sdram PC100
(bylo to jeszcze przed podwyzkami). Zatem mam pytanie co w moim przypadku
bylo lepsze i szybsze :Celek z 32 Mb Ram (wczesniej zakupionego) czy K6-2 z
96 Mb Ram?;) Wtedy jedynie Celka ratowalo to ze mozna go bylo podkrecic, ale
znowu musialbym doplacic (tzn kupic wersje BOX, lepsza i bardziej markowa
pamiec, wyzszej jakosci dysk itp). Ale bez podkrecania, to moj zestaw z K6-2
nie byl na tyle wolniejszy, zeby uzasadnic cene zestawu z Celkiem wyzsza o
30%.
Moze po prostu jestem za biedny zeby odczuc wspaniala szybkosc Celerona;))))

> Moje subiektywne zdanie jest takie, że grach K6, K6-2 i K6-3 dostają
> stoją daleko za Celeronem nie mówiąc to o pełnych PII i PIII.

Twoja znajomosc tematu cenie(cenilem?;)) wyzej, napisales to ale nie
podajesz w jakim zestawie sa wolniejsze (tzn karty grafiki, wiesz przecierz,
ze V3 z SS7 jest szybsze niz TNT2 itp:), nie zapominasz rowniez przypadkiem
o wsparciu 3dNow np w Q2?, ktory jednak znacznie niweluje roznice predkosci.
pozdrawiam
R.T.