Re: Creative Annihilator Pro - problem

Autor: Kris (kris_at_hardware.com.pl)
Data: Wed 22 Dec 1999 - 11:35:48 MET

Cześć,

> AGP jest zasilane przez stabilizator na plycie, gdyz pracuje z mniejszym
napieciem zasilania niz daje zasilacz glowny
> - ten dostarcza tylko +/-5V oraz +/-12V i z tego (zwykle z +5V) juz na
plycie
> stabilizowane jest napiecie do zasilania AGP.

Na AGP masz 3.3V i dobre zasilacze ATX również je dostarczają. Ze
stabilizowaniem jest różnie :-)

> Z wydajnoscia zasilacza glownego napewno nie ma problemow.

Zdażało się ale w tym przypadku nie sądzę ...

> A, i jescze jedno - problemy z zasilaniem dotycza wydajnosci pradowej a
nie
> napiecia - to powinno byc stale niezaleznie od obciazenia.

Taaa, gorzej, że właśnie często sieka napięcie jak pociągniesz za dużo :-)

Oj problemów z GeForce jest sporo. Generalnie jeśli płyta spełnia część
energetyczną specyfikacji AGP w wersji 2.0 (6A na AGP przy 3.3V) to
teoretycznie każda karta GF powinna zadziałać. Piknie ale są trzy aspekty :
1. Karty GF256 różnych producentów mają pewny rozrzut poboru mocy (ciekawe
bo wszystkie, oprócz Elsy SDR, mają tą samą płytkę) i działanie jednej nie
wyklucza wykładania się innej na tej samej płycie (często działają na
granicy możliwości płyty).
2. Producenci płyt piszą sobie czasem elegancko, że port AGP spełnia
specyfikację 2.0 a w praktyce okazuje się, że to kicha ...
3. Sporo płyt bez określenia normy prądowej potrafi jednak pociągnąć
GeForca.

Podsumowując : nie ma reguł :-) Ba. Ważna też jest revision płyty (dotyczy
np. Asus P2B i Abit BH6 ...). Nie chcę wywoływać jakiejś paniki ale może się
zdażyć każdemu, że konkretny model GeForce'a nie zadziała na konkretnej
płycie (oczywiście nie wspominam o najczęstrzym problemie związanym z
konfiguracją PC-ta) z powodu niekompatybilności sprzętowej (w zasadzie nie
do przeskoczenia) ...

> Trolu

Pozdrawiam.
Kris.

--
"A benchmark is like sex. Everybody wants it, everybody is sure of how to do
it, but nobody can agree on how to compare performance."