Re: terror! terror! TERROR! :)

Autor: GLide (glyder_at_priv3.onet.pl)
Data: Mon 20 Dec 1999 - 02:14:00 MET

On Fri, 17 Dec 1999 12:57:34 GMT, Michal Durys <misha_at_femina.com.pl>
wrote:

>Przepraszam za tak cudaczny temat, ale jakoś trzeba zwrócić na siebie
>uwagę. :) Jak dotąd nie otrzymałem odpowiedzi na mój list, dlatego
>wysyłam go jeszcze raz. I będę nim terroryzował grupę dopóki nie
>otrzymam odpowiedzi! ;)
No juz dobra..

>Komputerek ów ma służyć do następujących celów:
>- obróbka grafiki, rendering
>- amatorski montaż wideo (tworzenie animacji, fansubowanie filmów)
>- programowanie
>- linuxowanie (gcc, gimp)

>Procesor
>Firmy Intel nie darzę sympatią i dlatego skłaniałbym się ku wyrobom AMD.
>Czy jest jakiś powód dla którego powinienem wybrać Intela? Oczywiście
>mam na myśli najnowsze modele obu firm (PIII vs. K7 Athlon).
PIII lub Athlon. Pod PIII jest w tej chwili duzo dobrych plyt. Poza
tym Matrox zoptymalizowal sterowniki wlasnie pod ten procek, wiec
jesli wybierzesz ich karte too Athlon odpada (przynajmniej do momentu
dgy zoptymalizuja je pod 3D Now! w wyk Athlona). Do programow 3D czy
montazu wideo nie zawadzilaby tez konfiguracja dwuprocesorowa.

>Karta graficzna
>Matrox Marvel G400-TV, ze względu na jej bogate możliwości w dziedzinie
>montażu wideo. Niestety nie znalazłem jej w ofercie żadnej polskiej
>firmy (choć nie szukałem zbyt długo). Czy w ogóle jest ona dostępna w
>Polsce? Jeśli nie to kiedy będzie i za ile?
G400 jest niezly tym bardziej gdy pracuje z PIII. Z tego co mi wiadomo
Matrox wreszcie postaral sie przyzwoity OpenGL. Co to znaczy dla
programow 3D nie trzeba chyba mowic. Jest to karta uniwersalna.
Lepszym, ale drozszym rozwiazaniem jest 3D Labs Glint R3 a do tego
sprzetowa karta do obrobki wiedeoz kompletem we/wy sprzetowa kompresja
sygnalu itd itp (np. jakis model popularnej rodziny MiroVideo)

>Płyta główna
>Te ustrojstwa są dla mnie czarną magią. Proszę mi doradzić taką płytę,
>na którą będzie można wsadzić to wszystko o czym piszę w tym liście i
>żeby to działało jak najlepiej.
Zeby sie nie powtarzac - patrz wypowiedz koliegi Buraka z mala uwaga.
Plytka ASUSA z IEE1394 to swietne rozwiazanie, ma troche malo slotow
jak na moj gust.

>Pamięć
O tym wyzej wspomniany tez juz napisal.

>Twardziel
Stawiam na SCSI. Ogolnie wieksza wydajnosc i niezawodnosc.

>wielozadaniowym. Czy dyski UDMA66 nadadzą się do zadań jakie stawiam
>przed moim przyszłym komputerem?
Tak co nie wyklucza tego co napisalem wyzej.

Pozdrawiam
GLide

PS. Jak zwykle wszystko zalezy od kasy. Sa karty wideo za 1000 i za
20000 zl, dotyczy to tez innych elemnetow. nie napisales nic na jakim
poziomie maja to byc zastosowania - profi czy tak to domu.