Re: Jak nagrać CDR na hasło ?

Autor: Wojciech Grobel (wojteg_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Sun 19 Dec 1999 - 23:35:01 MET

Andrzej Owczarek napisał(a) w wiadomości:
<3cf64.63879$Oo3.1464171_at_news.tpnet.pl>...
>A może ktos zna jakis program do nagrywania CD gdzie można załozyć hasło
?

>Pozdrowionka Andrzej
Kiedyś używałem takiego programiku (kilka lat temu). Nazywało się to CD-R
Extensions. Póżniej zmieniłem nagrywarkę i program nie miał sterowników do
nowej :(. Chociaż gdzieś pewnie leżą i czekają na zassanie :) Programik
był kiedyś dodawany do nagrywarek JVC i miał chyba dołączony tylko jeden
sterownik - do nagrywarki, z którą był rozprowadzany (bo moja druga
nagrywarka to też JVC, ale jej jak pisałem już nie obsługuje). Może pełna
wersja ma wszystkie stery. W każdym bądź razie programik wciąż chyba mam,
na jakiejś dyskietce (mieści się na jednej). Jest DOS'owy i nagrywa w
trybie packet writing. Nie wiem na jakiej zasadzie "zahaślał" płyty, nigdy
tego nie używałem, ale wyglądało to tak (według instrukcji): Można było
zapisać płytę w jednym z dwóch trybów: ISO9660 i BACKUP. Ten drugi tryb
służył właśnie nagrywaniu z hasłem. Na tak nagranej płycie, po włożeniu do
napędu, widoczny jest tylko jeden plik UNLOCKCD.EXE, służący do
wprowadzania hasła zabezpieczającego. Jeżeli przy finalizacji płyty
(nagranej w trybie BACKUP) nie zostało wprowadzone żadne hasło, to należy
po prostu uruchomić ten program, a wtedy całe drzewo katalogów zapisane na
tym dysku będzie dostępne. Jest tylko jedno ale... jako, że program jest
DOS'owy (i jeszcze Win 3.1x'owy :) to nie obsługuje długich nazw :(

PS: Właśnie przejrzałem dokładniej instrukcję (a właściwie xero - całe 1,5
strony A4 :) i jest tu taki zrzut ekranu, gdzie dojrzałem napis:
"Copyright 1995 Gutenberg Systems Inc." - może Ci to w czymś pomoże.

PS2: Właśnie dojrzałem kolejną rzecz - wymagania sprzętowe to m.in.
kontroler SCSI, czyli nagrywarek IDE nie obsługuje (-giwał (?)). Zresztą
wtedy chyba jeszcze nie było nagrywarek IDE AFAIR.

--
Wojciech Grobel
wojteg_at_zeus.polsl.gliwice.pl