Re: Ogniwko PELTIER'a - pytanie ?

Autor: AudioTechnica (audiotechnica_at_prodigy.net)
Data: Sun 19 Dec 1999 - 15:43:26 MET

"~Savag3R~" <savager_at_box43.gnet.pl> wrote in message
> Witam!
> do k6 najlepsze jest 40x40 zreszta do celkow tez ,mialem modele
30x30 i
> 40x40 ,to drugie jest zdecydowanie bardziej wydajne.
> modul 40x40 musisz podlaczyc do napiecia okolo 12V lub do 5V (to
zalezy
> ile masz zamiar wycisnac z swojego k6)
> przy napieciu 12V prze ogniwo przeplywa prad 6A(prawo ohma J=R/V)
> uzyskujesz wtedy na czysto 40W odprowadzanego ciepla,(wynika to ze
> sprawnosci ogniwa ktore wynosi57%)Do modelu 40x40 musisz miec mocny
> zasilacz lub dodatkowa skrzynke
> [...]

Ja tez sie do Peltiera przymierzam, i w zwiazku z tym juz
zaczalem przerabiac mojego BigTower'a - wmontowuje
drugi zasilacz 250W (glowny ma 350W ale mam tam cala
kupe rzeczy do niego podpieta). Moze to troche extremalne
rozwiazanie, ale dla mnie najpraktyczniejsze i najbezpieczniejsze.
Musze tylko wyciac dziure na gniazdo zasilania (na wiatrak juz
jest :) ).

--
AudioTechnica
(or compatible)