Re: Jak płytkę CD-RW nagrać jako CD-R?

Autor: Zbigniew Piotrowski (zbishek_at_kki.net.pl)
Data: Sun 19 Dec 1999 - 00:39:14 MET

Użytkownik Pszemol <Pszemol_at_PolBox.com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:83g53l.3vvg2mn.0_at_pszemol.net...
> [...]
> dane się zdeaktualizują dało się ją wymazać i nagrać ponownie.
>
> Niezadowolony jestem jednak...
> Po włożeniu CD-RW do napędu program zaproponował mi
> sformatowanie jej, no i się zgodziłem. Niestety operacja
> ta zakończyła się tylko połowicznym sukcesem. Znaczy się
> wszystko było ok, ale zamiast oczekiwanych 640MB powierzchni
> dało się na tym dysku wyskrobać tylko niecałe 530M...
> Podejrzewam, że program chcąc zgadywać o co mi chodzi nieco
> przedobrzył i przygotował mi płytkę do read-write i jakoś
> zmarnował powierznię dysku na zbędne mi struktury danych (FAT?)

Dobrze myslisz, przygotowal ci plytke do zapisu pakietowego, a wiec mozerz
jej uzywac ja twardego dysku 9normalny dostep przez explorator windows)

> Mam więc pytanie - czy tej płytkę CD-RW da się jeszcze
> przetłumaczyć, aby mieściła 640M? Czy w napędzie CD-RW
> da się nagrać na płytce CD-RW 640M danych tak jak to się
> robi na zwyczajnych płytkach CD-R? I czy da się taką płytkę
> CD-RW, zapisaną jako CD-R skasować i ponownie jako CD-R zapisać?
Tak, sformatuj programem do nagrywania plytek (powinna byc taka opcja, w
winon cd w menu disc info)

Nie zgadzaj sie na zadne formatowanie, i masz plytke cd-rw 650 mb i
zachowujesz sie tak jakbys mial cd-r, to biedziesz mial cd-r.

> Napęd o jakim mówię to urządzenie firmy Adaptec. Nie znam
> szczegółów oznaczenia typu/modelu ale program jaki tam siedział
> to jakiś 'Adaptec DirectCD'. Mam driver do czytania takich
> dysków, ale NIE O TO MI CHODZI ABY NAGRAĆ PŁYTKĘ W TRYBIE CD-RW
> tylko aby nagrać płytkę CD-RW jako zwyczajne CD-R, najlepiej tak,
> aby możliwe było odczytania jej w napędzie jako zwyczajne CD-R
> czyli bez drivera adapteca.

Naped adaptec???? Moze o czyms nie wiem. Ale chyba chodzi o program do
nagrywania plytek, albo kontroler scsi, ale zreszta naped nie ma znaczenia,
po prostu nie zgadzaj sie na zadne formatowanie i postepuj jak ze zwykla
plytka cd-r, a slowo cialem sie stanie...