Jak płytkę CD-RW nagrać jako CD-R?

Autor: Pszemol (Pszemol_at_PolBox.com)
Data: Sat 18 Dec 1999 - 21:18:28 MET

Próbowałem użyć na pewnym komputerze napędu CD-RW.
Niestety nie bardzo znam się na tych sprawach,
więc nie potrafiłem sobie poradzić tak jak chciałem.
A więc piszę do Was, spece... :-)

Chciałem użyć płytkę CD-RW jaką sobie kupiłem do backupu
przez sieć moich danych z dysku Twardego. Chciałem, aby
służyła mi w zwykłym czytniku jako CD-R (read-only) i gdy
dane się zdeaktualizują dało się ją wymazać i nagrać ponownie.

Niezadowolony jestem jednak...
Po włożeniu CD-RW do napędu program zaproponował mi
sformatowanie jej, no i się zgodziłem. Niestety operacja
ta zakończyła się tylko połowicznym sukcesem. Znaczy się
wszystko było ok, ale zamiast oczekiwanych 640MB powierzchni
dało się na tym dysku wyskrobać tylko niecałe 530M...
Podejrzewam, że program chcąc zgadywać o co mi chodzi nieco
przedobrzył i przygotował mi płytkę do read-write i jakoś
zmarnował powierznię dysku na zbędne mi struktury danych (FAT?)

Mam więc pytanie - czy tej płytkę CD-RW da się jeszcze
przetłumaczyć, aby mieściła 640M? Czy w napędzie CD-RW
da się nagrać na płytce CD-RW 640M danych tak jak to się
robi na zwyczajnych płytkach CD-R? I czy da się taką płytkę
CD-RW, zapisaną jako CD-R skasować i ponownie jako CD-R zapisać?

Napęd o jakim mówię to urządzenie firmy Adaptec. Nie znam
szczegółów oznaczenia typu/modelu ale program jaki tam siedział
to jakiś 'Adaptec DirectCD'. Mam driver do czytania takich
dysków, ale NIE O TO MI CHODZI ABY NAGRAĆ PŁYTKĘ W TRYBIE CD-RW
tylko aby nagrać płytkę CD-RW jako zwyczajne CD-R, najlepiej tak,
aby możliwe było odczytania jej w napędzie jako zwyczajne CD-R
czyli bez drivera adapteca.

Bardzo proszę o pomoc.