SB Pro i 4Points Surround ;)

Autor: Gregry (gregry_at_polbox.com)
Data: Sat 18 Dec 1999 - 21:54:07 MET

Hmm... Kupilem dzisiaj od kumpla glosniki, raczej stare trupy, ale troche
bardziej zywe od moich dotychczasowych, za zawrotna sume 10zl (on chce 15,
ale tyle mu nie dam :P).

Wejscia na karcie dzwiekowej (klon SB Pro) mam takie:

-----------------------------------
XXXXX 1 2 3 4
-----------------------------------

Gdzie:

XXXXX - wyjscie na joystick
1 - wyjcie na mikrofon
2, 3 - jak odkrylem teraz chyba wyjscia na glosniki, ale bez wzmacniacza z
kompa (??? czyzby do wiezy czy co?)
4 - normale, do tej pory uzywane wejcie na glosniki

Glosniki stare nie maja zadnego zasilania z zewnatrz (bateryjki sie zuzyly,
a zewnetrznego zasilacza nie mam). Podlaczam je do wyjscia nr4 i jest ok
(tak bylo do tej pory). Podlaczanie do wejsc 2 i 3 nic nie daje, stad
wnioskuje, ze te wejscia wymagaja glosnikow z zasilaniem zewnetrznym. Jednak
z wyjsc 2 i 3 dzwiek jest cichy (nie tak strasznie, ale troche bardziej niz
z wyjscia 4).

Podlaczylem wiec stare glosniki do wejcia nr 4 i dalem na tyl, a kupione od
kumpla do wejscia nr3 i na przod. He, mam stereo na czterech glosnikach!
Oczywiscie efekt jest tylko troche lepszy niz wczesniej, ale ogolnie jest
niezle.

Mam wiec pytanie: Czy to co zrobilem nie zagraza w zaden spobob glosnikom
lub komputerowi? Czy to normalne na kartach tego typu (kiedy kupowalem te
karte 4 lata temu mial byc oryginalny SB, ale dali "to")?

I jeszcze jedno pytanie:
Jak nazywa sie wtyczka, cos tak jak mini-jack tylko mniejsze, kabelek chyba
jednozylowy, z jedna 'kreska' na wtyczce (mini-jack ma dwa)? Lacze tym dwa
stare glosniki miedzy soba, potrzebuje jednak przedluzacza, bo kiedy stawiam
je z tylu to jakby zanikal troche efekt stereo (kabelek laczacy ma okolo
metra, a glosniki stoja ze trzy metry ode mnie i balans niewiele daje).

Pozdrawiam,
Gregry