Re: Sterowanie komputerem

Autor: Jarosław Kamper (jarekkam_at_bydgoszcz.home.pl)
Data: Fri 17 Dec 1999 - 00:40:42 MET

Stachur wrote:

> Zawsze jarały mnie filmy w których jakiś gość komputerem mógł zrobić
> wszystko np: otworzyć drzwi w garażu czy spuścić wodę w kiblu. Zastanawia
> mnie jak przenieś ( i czy to możliwe ) to na warunki domowe. To znaczy co mi
> jest potrzebne by sterować za pomocą PCeta urządzeniami wogule z nim
> niespokrewnionymi np: zgasić/zapalić żaróweczkę.

Eeeeeee tam ;-))) Cieniutki przykład z tą żaróweczką dałeś! Zamień
żarówkę na świeczkę ;-))) W moim rozwiązaniu jest to banalnie proste
(zgaszenie). Stawiam świeczkę za komputerem (płomień na wprot
wentylatora). Komputer jest wyłączony (ATX), a modem włączony
(zewnętrzny). Teraz masz dwie możliwości: czy chcesz zgasić świeczkę o
określonej godzinie, czy chcesz zgasić świeczkę na zawołanie? Jeżeli
pierwsze to ustawiasz w biosie wake on time, jeżeli drugie to w biosie
ustawiasz wake on ring i dzwonisz na numer, pod który podpięty jest
modem ;-)))

--
               Jarosław Kamper
      mailto:jarekkam_at_bydgoszcz.home.pl