JAJA na wykładzie - na Polibudzie :-)))

Autor: The EaGle (theeagle_at_free.com.pl)
Data: Thu 16 Dec 1999 - 21:54:39 MET

Tego jeszcze nie było!
Jestem na drugim roku Politechniki Warszawskiej na wydziale elektrycznym i
mam taki przedmiot pt Systemy operacyjne komputerów- dumna nazwa. ;-)
We wtorek siedzimy sobie przed sala wykładowa oczekujac na drugi wykład z
SOKów i nagle przychdzi gość wygladem przypomina własnie oderwanego od pługa
i zaczyna mówic o historii PCeta.
Zaczął, jak by to powiedziec od "prawdziwej" historii i 486 bo jak
powiedział wczesniej nie pamieta. :-))))
Powiedział ze 486 istniały tylko z zegarem od 33 do 120Mhz jak mu z sali
powiedziałem ze istniał takze 25Mhz i 133 oraz 150 to nijak nie chciał
uwiezyc, gdy ktos inny z sali odparł iz on miał taki CPU to ten stwierdził
ze mozliwe ale i tak nie jest pewien.
    Nastepnie zaczął mówic o DX i SX czym sie różnia i tak dalej.
Charakterystyczne w jego bełkocie było to iz całkowicie pominął AMD jak by
ten producent wtedy nie istniał.Kolejna sprawa to magistrale ISA, VLB i PCI
a o pamieciach to swierdził ze były dwa rodzje (nie nie EDO i FPM) tylko
długie i krótkie. :-))) Niby ma racje. :-)
    Przyszła kolej na rodzine 586 czyli Pentium i tu znowu nic takiego jak
K5 nie miało miejsca. Powiedział że P75 to tez był CPU z błedem i ze go
wycofano z produkcji - moge sie mylic ale wg mnie były tylko 60 i 66 z
błedem. Jak stwierdził, pentium miał cache L1 tu UWAGA! 2x6kB (nie wiem skad
mu to do głowy przyszło:-)a cache na płycie to L2 o pojemnosci 128,256 kB
(mówiac szczeze to z te128 nie były jakos znane a pominął 512kB). Kolejna
sprawa to 5min zajeło mu tłumaczenie jak działa ZIF przy procku ale juz
chipsety Intela pod pentium to wymienił tylko trzy FX,HX i VX a TX juz nie
istniał. :-)))
Powiedział o nowej magistrali AGP i przeszedł do Pentium Pro twierdzac ze te
CPU zatykały sie przy UWAGA NT! Ja zawsze słyszałem o W95 ale jak widac
racji nie mam :-)Nowa linja PII i Celeron ja stwierdził rózniła sie tym że
PII ma 256kB cache a Celeron 64kB => cała sala zasmiała sie i to dosc
głośno. W tym momencie połowa ludzi juz była na zewnatrz. Podczas gdy na
druga połowe czekało najlepsze: najszybszy obecnie prcesor Xeon został przez
niego nazwany XENON i ma 512kB cache. Podczas głośnych okrzyków ze pisze sie
XEON facet wreszcie zareagował i zapytał do 30 osób (bo tyle w tym momencie
wytrzymało) czy aby na pewno?
Cały wykład skonczył sie zamiast po 90mi juz po 40 bo nie miał wiecej do
powiedzenia.
Kolejne przedstawienie wtorek godz 14,30 Gmach głowny PW przy pl.
Politechniki w sali 219 ZAPRASZAM!

--
Pozdrawiam