Re: Nagrywanie audio - test plytek

Autor: Adam Łuszczewski (wolf_at_farm.amwaw.edu.pl)
Data: Wed 15 Dec 1999 - 20:50:03 MET

>Adam Łuszczewski napisał(a) w wiadomości:
><38528ff6.136956_at_news.icm.edu.pl>...

>ROTFL! Roznica miedzy zielonymi, niebieskimi, szarymi i czerwonymi TDK tkwi
>TYLKO w kolorze okladki i kartonowego pudelka a nie w samej plycie.

To moze mi kolega wytlumaczy, dlaczego tak samo nagrana plytke
niebieska i zielona pleyer roznie odtwarzal ???
 Wystarczy przelamac plytke, zeby sie przekonac, ze rozna jest nie
tylko barwa okladki i pudelka, ale i samego nosnika ("folia" jest ta
sama, tylko ze laser musi przejsc przez zabarwiona na niebiesko lub
zielono warstwe polistyrenu). Jaki moze miec wplyw barwny filtr z
polistyrenu na odbijanie wiazki swiatla, chyba nie musze wykladac
(zakladam, ze znasz podstawy fizyki).

>Pragne zwrocic uwage, ze jakosc dzwieku zalezy w duzej mierze od:
>- kolumn (glosnikow)
>- wzmacniacza
>- odtwadzacza
>- oraz inne czynniki, mniej istotne (kable, wtyczki)

To wszystko, w tym przypadku, to sa duperele. Najwieksze znaczenie ma
jakosc diody laserowej i nosnik (jedno wynika z drugiego).

>Z twojego postu wynika, ze albo twoj odtwarzacz zle czyta, albo twoja
>nagrywarka kiepsko nagrywa (stawiam na wine nagrywarki).

Na poczatku tez tak myslalem, az nagralem audio na Philipsach.
O poprawnym funkcjonowaniu nagrywarki przekonalem sie rowniez, gdy ten
sam krazek, ktory u mnie nie byl czytelny, gral rewelacyjnie na
CD-ROM-ie i innym sprzecie.

>Jeszcze jedno wazne pytanie: Z jaka predkoscia nagrywales plytki 4x czy 2x ?
>Generalnie muzyke powinno sie ngrywac z dwukrotna predkoscia, zeby uniknac
>trzaskow.

To jest mit. Wazna moze byc co najwyzej predkosc grabowania plytki z
muzyka, ale nie nagrywania (no chyba ze masz jakas beznadziejna
nagrywarke, np. Philips ;-)

       Medical University of Warsaw
            Faculty of Pharmacy
Adam Łuszczewski <wolf_at_farm.amwaw.edu.pl>
UNI: 46518702 [ PGP key available ]

  "The family is everything."
                            Cosa Nostra