Re: IBM DJNA 13 GB stuka

Autor: Talajczyk Piotr (piotrtal_at_promail.pl)
Data: Wed 15 Dec 1999 - 11:51:42 MET

On Tue, 14 Dec 1999 15:47:02 GMT, in pl.comp.pecet Grzegorz Jedrasik
<gjedrasik_at_awrsp.gov.pl> wrote:

>Hej,
>Wlasnie stalem sie posiadaczem dysku IBM DJNA 13 GB, 7200
>obr. i podczas pracy (i przestojow) od czasu do czasu
>slychac dosc glosne stukniecie (nieregularne odstepy
>od kilkunastu sekund do kilkunastu minut)

czy to jest taki objaw:
dysk wydaje dźwięki jak by coś czytał, ale nie świeci diodą? jak się
go "popchnie" wgraniem jakiegoś programu, to przestaje brzęczeć, ale
potem znowu swoje - w nieregularnych odstępach czasu?
jeśli tak to IMHO pada.

>Tak ni stad ni zowad.
>I nie jest to budzenie sie z uspienia, bo potrafi
>stukac podczas pracy dysku, jak i podczas "lenistwa".
>Czasami przy stuknieciu system sie na chwilke zacina,
>ale nie zawsze.

a to tego ja nie miałem. na czas łądowania czegokolwiek przestawał
stukać. w moim przypadku były to pewno problemy z rozkalibrowywaniem
się.

>Moje pytanie jest takie: czy mam go reklamowac, czy
>to normalne (ale raczej watpie) ???

nic nie zdziałasz. zaniesiesz dysk do sprzedawcy i dostaniesz go
spowrotem z adnotacją, że sprawny - a do tego jeszcze zabulisz 40PLN
za serwis.
w każdym razie to zachowani dysku nie jest normalne.

                   pozdrowionka...
                            Tałajczyk Piotr.........Cz-wa
                            email:....piotrtal_at_promail.pl
                            www: http://iop.pcz.czest.pl/piotrtal