Odp: czy to ma sens?

Autor: Wigwam (wigwam_at_polbox.com)
Data: Sun 12 Dec 1999 - 18:14:33 MET

Użytkownik Wojtek Frabinski <wojtekfr_at_alpha.net.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:ffg75sciio66318u4vsb3p2fvnu8j8nnes_at_4ax.com...
> Planuje kupić nowego kompa, ale zaczynam mieć wątpliwości czy to ma
> sens. Ostatni generalny upgrade mój stary komp przeszedł 3 lata temu.
Jeśli nie potrzeba ci maximum mocy już teraz i natychmiast to nie kupuj
komputera "z górnej półki", który za pół roku będzie już kompem z dolnej.
Dobra płyta główna jest potrzebna ze względu na stabilność systemu, ale
wsadź do niej Celka 400 albo 433. Jest niewiele wolniejszy, a dużo tańszy.
Dysk 15-18 GB kosztuje połowę tego co 28 GB. Kup lepiej sprzęt tani (ale
dobrej jakości) a zaoszczędzone pieniądze wpłać na konto. Za rok kupisz za
nie P8 15 GHz :-))) Wąskim gardłem systemu jest brak pamięci i prędkość
dysku. Wielkością dysku nie zastąpisz jego prędkości, a najszybszy (i
najdroższy) dysk będzie i tak zbyt wolny na pracę jako swap. Duża ilość
pamięci (min 128) i sensownie dobrane komponenty pownny cię kosztować
poniżej 4000 zł, natomiast to co proponujesz podejrzewam że min. 6000. A
zestarzeje się jakiś miesiąc później.
Pozdrowienia
Wigwam