Dziwne problemy z twardzielem.

Autor: Wojciech Grobel (wojteg_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Sat 11 Dec 1999 - 22:51:44 MET

Witam
Jak w temacie. A mianowicie, na początku twardziela, (dokładniej na 13
czy 14% początkowych pierwszej partycji mającej 751MB) Strasznie długo
trwa odczyt. Twardziel to Caviar 22500 (2,5 GB). Kiedy np. formatuję tą
partycję, to ten początek trwałby chyba z pół godziny, a później idzie
normalnie. No właśnie _trwałby_, ale nie trwa, bo jeżeli przechylę
twardziela pod kątem ok. 15-20 stopni (bok z gniazdkami niżej, przeciwny
wyżej, mogę o większy kąt, ale to już nic więcej nie daje) to idzie kilka
razy szybciej. Co prawda i tak znacznie wolniej niż reszta twardziela,
ale już np. przy formatowaniu te 13-14% trwa "tylko" kilka razy dłużej
niż pozostałej części partycji. Jak kiedyś twardziel był jeszcze na
gwarancji i to się już działo, dałem do serwisu - przyszedł jako dobry.
Że niby żadnych problemów nie znaleźli. Poprosiłem, żeby sprzedawca przy
mnie przetestował (scandiskiem) - rzeczywiście. Ale już w domu, przy
formatowaniu problemy wróciły :( Nie miałem ochoty znów iść do serwisu i
znów bez kompa na tyle czasu - miałem akurat trochę na nim roboty do
zrobienia - i postanowiłem, że na razie podziałam na przechylonym, a
póżniej oddam. Zagapiłem się, gwarancja minęła, a ja zostałem z tym
twardym :( I nasuwa mi się kilka pytań: Twardziel działa w ten sposób już
chyba z 1,5 roku i żadnych bad block'ów, więc z czego mogą wynikać te
problemy? I dlaczego przechylony działa lepiej? I jeszcze - co oni w tym
serwisie zrobili, że przez chwilę było OK, a może to przypadkiem? Może
miały na to wpływ np. wstrząsy przy transporcie, że się na chwilę
"naprawiło", a oni rzeczywiście problemu nie mogli wtedy zauważyć? Co o
tym wszystkim sądzicie?

--
Wojciech Grobel
wojteg_at_zeus.polsl.gliwice.pl