Re: 16 kolorów i 640x480 pod windą :(

Autor: Wojciech Grobel (wojteg_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Sat 11 Dec 1999 - 22:58:14 MET

Pascaal napisał(a) w wiadomości: ...
>to na bank (musi) działać
Też tak myślałem, ale zaczynam wątpić :(

>spróbuj pozmieniać w ustawieniach biosu parametry związane z kartą
>graficzną,
Ale nic takiego tam nie znalazłem :( Jest tylko assign IRQ to graphics,
czy jakoś tak. Zmineniałem już i dalej to samo :(

>włącz PnP OS.
Już próbowałem :(

>na pewno zadziała!
>
>jeszcze możesz przełożyć ją do innego slotu(PCI)
Prawdę mówiąc, to nie za bardzo widzę związek. Tu chodzi chyba o
dzielenie zasobów niektórych slotów z innymi slotami/urządzeniami (np
ster. UDMA66)? Gdyby tu był problem, to nie chodziłoby IMHO pod DOS'em i
pod windą nawet jako standartowa VGA. Poza tym, mam w pierwszym slocie, a
on w BE6 nie dzieli z niczym AFAIK. Ale, co mi zależy - spróbowałem
przełożyć. Dalej to samo :(

>jak sobie nie poradzisz to napisz spróbuję podać jakieś konkrety(nie
>pamiętam w tej chwili co można zmienić)
Bardzo bym prosił, choć wydaje mi się, że to jednak chodzi o sterownik.
Może gryzie się ze sterownikiem do któregoś z urządzeń płyty głownej
(UDMA66, USB czy coś), bo jak już pisałem, uruchamiałem kompa bez żadnej
karty na płycie poza graficzną i z wyrzuconymi sterownikami do tych,
wyjętych, kart i było to samo, więc pozostają sterowniki do czegoś na
głównej. Nigdy wześniej się jednak z tego typu konfliktem nie spotkałam i
jeżeli to on (a nawet jeśli nie), to zastanawiam się jak to możliwe
(jeżeli to jest możliwe, może źle słyszałem). Przecież skoro nie ma
konfliktu zasobów, to co sterownik obchodzi, jakie inne sterowniki są
załadowane?

>pascaal
>
>P.S. Nowe płyty mają domyślnie ustawioną grfikę AGP.
Mam ustawione PCI. Tak chyba nawet było od początku.

Aha, jeszcze coś - wygrzebałem w szafce moją starą kartę - Cirrus Logic
5430 PCI też 1MB i spróbowałem z nią - tutaj dopiero dziwne szopki.
Przeczyściłem styki spirytusem, bo wogóle nie chciała diałać - poszło,
ale dopiero się komp zaczął wieszać! I to zawsze w tych samych momentach,
co dziwniejsze. Mam na końcu autoexec'a NC i dopiero jak go wyłączę, to
mi się winda włącza. Komputer wieszał się, jak tylko zaczął się
uruchamiać NC (jeszcze się nie pokazał na ekranie). Czasem, jak się nie
zawiesił w tym momencie, to już zawsze wieszał się podczas włączania
windy. A sterownik do tej karty ustawiłem wcześniej. Ciekawe co niby NC
takiego robi, że się wiesza komputer. A ten Cirrus też kiedyś chodził OK
na mojej przed-poprzedniej płycie (Nawet nie wiem jaka, wtedy nie miało
to dla mnie znacznia - pod pentium, do 133Mhz, na układach VIA). I
jeszcze jedno - spróbowałem też z TNT2 Vanta AGP - tutaj wszystko
chodziło OK.

--
Wojciech Grobel
wojteg_at_zeus.polsl.gliwice.pl