Re: 3 tysiaclecie rozpoczyna sie 1.1.2000

Autor: Robert Kowalski (robert.kowalski_at_lama.org.pl)
Data: Wed 08 Dec 1999 - 18:27:30 MET

Tomasz Miodek <tomek_at_kawiarnia.pactor.com.pl> wrote in message

> To moze mala zagadka dla grup (pozwole sobie wyslac na wszystkie trzy, bo
> mnie to po prostu ciekawi, jakie beda odpowiedzi :-)
>
> Ktore z ponizszych lat sa przestepne i dlaczego :-))
> Jesli ktos chce, moze podac pelna regule :-)))
>
> 1600, 1900, 1995, 1996, 2000.

Kiedys slyszalem taka regule:
Rok przestepny jest wtedy kiedy liczba roku dzieli sie przez 4 a nie dzieli
sie przez 100 chyba ze dzieli sie przez 400.
No ale chyba rok 1900 byl przestepny a dzieli sie przez 100 (zreszta tak jak
200) i nie dzieli sie przez 400 (tu akurat 2000 sie dzieli).

Regule ta podaje z pamieci, moze cos pominelem lub przekrecilem.

--
Pozdrówka
Funky