Re: HIS

Autor: Dariusz K. Ladziak (ladzk_at_ite.waw.pl)
Data: Sun 05 Dec 1999 - 02:19:51 MET

On Fri, 03 Dec 1999 21:55:38 GMT, "MikeTNK" <tnk_at_kki.net.pl> wrote:

[...]
>Proszę o wyjaśnienie zaznaczonych napisów.

W jedna i w druga. na modemie mozesz sie spodziewac najwyzej 56kbps DO
abonenta i nie wiecej niz 28kbps OD abonenta. Po HiS w kazda ze stron
moze isc 115kbps. Proste. Sumowanie takie ma znaczenie o ile dalsze
lacza tez mialyby byc niesymetryczne - dla lacz symetrycznych bierze
sie po prostu wieksza przepustowosc.
>Bo z tego jak ja to zrozumiałem to na modemie przepustowość łączna powinna
>być 84kbps. A na HIS'ie 230 kbps. Dobrze by było specyzować termin
>"przepustowość łączna". Miałem podejrzenia że to +28 kbps oznaczało
>przepustowość łącza TPSA do Internetu ale to by było absurdalne - jakim
>cudem wyciągałbym transfer 5 KB /s przy takim "paśmie".

Sciagales tyle. Nie wyslesz takiego pama - w modem sie nie zmiesci.
Oczywiscie mowie o czystej transmisji, jak slesz pliki tekstowe to
kompresja cuda czyni. Poza tym sumowanie
>to chyba nie najlepsze działanie. A już tym bardziej mnożenie w przypadku
>HIS'a. Bardzo proszę o wyjaśnienia bo pański post był dla mnie delikatnie
>mówiąc niezrozumiały.

Ciagle oczywiscie mowa jest o laczu abonenckim. Na koncentratorze
sumuje sie pasmo od pewnej liczby klientow i wpuszcza w kolejne lacze
- a to nigdy nie ma przepustowosci rownej sumie przepustowosci lacz
klientow. Praktycznie zawsze (poza rozruchem) ma przepustowosc
mniejsza... I teraz sztuka polega na wyczuciu ile dac zeby bylo
dobrze. Podpinanie zas calych LAN-ow zamiast pojedynczej maszyny ciut
burzy te kalkulacje.

--
Darek