Re: 3 tysiaclecie rozpoczyna sie 1.1.2000

Autor: Przemyslaw Kwiatkowski (micha_at_fidonet.org.pl)
Data: Sat 04 Dec 1999 - 08:53:17 MET

Hej!

> wierzy

Zresztą

> Bo widzi Pan, Expertowi nie chodzi o to, kiedy uplynie pierwsze
> 2000 lat. On uwaza ze pierwszy wiek mial 99 lat.

Jeśli mówimy o świętowaniu początku trzeciego tysiąclecia, to na prawdę
nie ma znaczenia ile lat miał pierwszy wiek. Trzecie tysiąclecie zacznie
się dopiero wtedy, gdy miną pierwsze dwa, a dwa tysiąclecia mają dokłanie
2000 lat, a nie 1999.

Jeżeli uznamy, że pierwszy wiek miał 99 lat, to XXI wiek zaczyna się w
2000 roku, ale trzecie tysiąclecie i tak
zaczynałoby się w 2001. Po prostu w takim wypadku rok 2000 byłby pierwszym
rokiem XXI wieku i ostatnim rokiem drugiego tysiąclecia za razem.

Zresztą i tak nie ma się czym przejmować. My wiemy, kiedy kończy się nasz
wiek, ale miliony ludzi i tak będzie już w tym roku świętować to
wydarzenie. Oczywiście nie przeszkodzi im to za rok świętować ponownie.
:-)

--
MiCHA