Zmiana dysku na lepszy i problemy

Autor: Gizmo (gstask_at_USUN-TO.polbox.com)
Data: Thu 02 Dec 1999 - 21:04:38 MET

Mam płytę Asusa p3b-f. Wiadomo, że płyta ta nie obsługuje trybu udma4.
Miałem Quantuma 8GB udma2. Śmigało wszystko aż miło na jednej taśmie z
cd-romem z włączonymi opcjami DMA we właściwościach.
Załatwiłem sobie Fujitsu 20GB udma4.
Jak go podłączyłem i ustawiłem, że ma pracować w trybie DMA, to po
resecie jego praca drastycznie została spowolniona. Windows szybciej
by mi się odpalił z wewnętrznego zipa ;-)
Odłączyłem cd-rom, poszedł jak strzała. Ktoś mi powiedział, że dyski
Fujitsu mają taką wadę, że najlepiej pracuje im się jeśli są SAMOTNE
na taśmie. Nie mam cd'ka z udma4 tylko z udma2, więc nie mogę
sprawdzić jakby to się zachwoywało. Ma ktoś podobną konfigurację i
biega to porawnie na jednej taśmie z włączonym DMA?

Drugi problem.
W związku z powyższą sytuacją zanosi się zatem na kupno karty z
udma66, bo cd-rom pracuje mi na razie z zipem (pio0!!). Pytanie, czy
po dokupieniu karty, będę mógł podłączyć 6 urządzeń, czy odejdzie mi
port primary lub sekondary z płyty?