Odp: Problem z kartą dźwiękową Yamaha 724 3d PCI pod aplikacjami DOS.

Autor: Krzysztof Pawlak (pawlak_at_introl.pl)
Data: Thu 02 Dec 1999 - 16:39:50 MET

Użytkownik Spider <spider_at_poczta.onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:Jru14.15397$Oo3.373757_at_news.tpnet.pl...
> Mam problem z kartą dźwiękową Yamaha 724 3D PCI - nie działa dźwięk w
> grach pod DOS, podczas gdy w Windows wszystko działa OK.
>
> Karta dźwiękowa ma tylko sterowniki pod Windows (posiadam najnowsze), a
pod
> DOS tylko plik do testowania i zmiany ustawień (wszystko to testowałem i
nie
> pomagało) pracy karty. Ma również zainstalowaną w autoexec.bat zmienną set
> blaster=... (adres 220 IRQ 5 itp. dokładnie nie pamiętam).
>

> Czy wie ktoś jak z tego problemu wybrnąć ?
>
> Z góry dziękuję.

> [...]
Problem w tym, ze dla kart PCI system musi emulowac,
lub wymusic przydzial IRQ oraz I/O.
Ustawianie zmiennej Blaster nic w ten sposob nie daje.

Wyjscia sa dwa:
- kabelek z karty do wejscia SBLink na plycie glownej,

lub (lepsze)
- na plytce z driverami do karty jest programik setupds.exe.
Uruchamiasz go po wyjsciu z Win do Dos'a i szukasz sekcji
zwiazanej z IRQ. Niestety, robilem to kilka tygodni temu i
na dodatek nie u siebie, wiec nie pamietam dokladnie, ale
w ten wlasnie sposob udalo sie to odpalic.

Mam tez plytke z najnowsza wersja driverow do YMF724
i sa tam sterowniki dla Dos6.22 oraz osobno dla DosWin9x (?).
Jak ktos chetny, moge przeslac (polowa przyszlego tygodnia).

Pozdrawiam,

Krzysztof