Odp: Philips Brillance 105 i Linux

Autor: Jarosław Kamper (jarekkam_at_bydgoszcz.home.pl)
Data: Sun 28 Nov 1999 - 22:12:32 MET

Piotr Jastrzebski wrote:

> Użytkownik Talajczyk Piotr <piotrtal_at_promail.pl> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisał:3840b5db.25314840_at_news.tpsa.pl...

[...]

> [...]
> wątek jest na miejscu - ten monitor (zreszta bdb - miałem przez 2 lata) nie
> ma regulacji przez OSD i przyciski na przednim panelu, tak jak większość
> szprzętów. Ustawia się go programowo - pod windows jest dostarczany program
> CustoMax, ale pod innymi systemami mającymi GUI jest problem. Kiedyś
> szukałem czegość analogicznego do CustoMaxa pod linuxa i "prawie" znalazlem,
> to znaczy znalazlem, ale nie pamiętam już z jakich powodów - nie udalo mi
> się tego odpalić. Sumując: coś w sieci jest, ale ciężko to znaleźć. Jakby
> ktoś miał jakiś namiar, to tez jestem zainteresowany.

Heh, znalazłem kiedyś coś takiego, napisanego nieoficjalnie przez pracownika
philipsa, który musiał się baaaaaaaaaardzo nudzić z dedykacją pod Brilliance
107. Jednakże programik działa również ze stopiątką, którą posiadam (programik
zresztą też). Mógłbym Ci go podesłać, ale jeżeli masz trapez z ekranu o górnej
podstawie dłuższej od dolnej, to raczej zapomnij o nim - ma raczej małe
przeskoki i wąskie granice - pisałem chyba o tym na linuxie. Domyślam się
jednak, że obraz taki masz przy 800x600? Rozwiązanie jest banalne - u mnie
zadziałało. Zmień rozdzielczość w SaXie na 1024x768, a następnie zobaczysz
kopnięty trapez i staraj się przesuwać go w lewo. Po przejściu przez jakiś punkt
krytyczny powinien Ci się pojawić piękny prostokąt - u mnie tak było! Mam
Viper550 i po "abdejcie" biosu karty żadnej różnicy ;-((( (na 800x600), ale na
1024x768x24x86Hz obraz pod KDE jest super.

--
          Jarosław Kamper
     jarekkam_at_bydgoszcz.home.pl