Odp: Odp: Odp: Paradoks wieku XXI - rozpoczyna sie jednak 1.1.2000

Autor: Radosław Tatarczak (ratat_at_zrit.olsztyn.tpsa.pl)
Data: Thu 25 Nov 1999 - 19:48:39 MET

> Alez zero bylo niepotrzebne jako symbol.
> Symbol zera byl obecny zawsze.
> Brak wody w studni = wody wyschla = iloasc wody = 0
> Aby zrobic kreske na skali nie potrzeba znac zera.

Zanim zabierzesz glos moze bys poczytal jakas ksiazke z Historii matematyki,
to moze nie bedziesz pisal takich madrosci jak wyzej.
Poza tym zle zozumiales moj post- nie chodzi mi o symbol zera tylko o to ze
dopiero od Arabow nauczylismy sie pojecia zera tzn stanu gdy nic nie ma.
Grecy tlumaczyli to na sposob filozoficzny a nie matematycznny, Rzymianie
tak samo, jesli nie wierzysz to poczytaj jakas ksiazke o historii Rzymu i
jesli znajdziesz date np 1.01.00 to mnie zawiadom ok?

> (jak juz mowilem to dopiero 8 wiek ne) wiec ustalili
> Alez to jest bledne.
> Rok -1 to jest pierwszy rok BC , czy p.n.e.
> ale faktycznie to byl kolejny rok w historii ziemi.

Czy ty jestes automatem pocztowym czy cos, juz po raz n-ty tlumacze ze to
byla decyzja arbitralna osob, ktore nie znaly zera!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

> Kalendarz gregorianski ma identycznie. To ze roku zerowego nie bylo ma
> Alez wszystko mylisz.
> Nie ma roku zerowego, ale jest punkt zero na skali czasu.
> Tak jak jest punkt zero na linjijce co nie oznacza ze jest/byl zerowy
> centymetr.
> KPW
> O to jest punkt
> a rok z def. = 365 dni/lub przestepny = z def czas obiegu ziemi wokol
> slonca.
>
> Ale punkt 0 na skali czasu jest, byl i zawsze bedzie.

Dla niektorych dalej slonce krazy wokol Ziemii, tak jest, bylo i zawsze
bedzie;)))))))

> Twoje wywody sa poprawne matematycznie ale
> ???
> Te o pieniadzach tez ?
>
> Powtorze to jeszcze raz -roku zerowego
> Puste wiadro zawiera 0 wody, o czym wiedziano.
> Mam kalendarze chinskie i tam jest inna interpretacja.
> Poza tym problem jest typu czy 0 jest liczba naturalna
> czy njie i czy zatem moze byc liczba porzadkowa czy nie.

Znowu nie rozumiesz -czemu mieszasz matematyke z historia? Ustalenie ze
Chrystus urodzil sie z -1 roku na 1 rok to ustalenie historyczne (i
arbitralne). Zanim odpiszesz najpierw zweryfikuj to co napisalem bo inaczej
ty swoje ja swoje.
Natomiast jesli umiesz podrozowac w czasie przeniesz sie na Justyniana
Wielkiego i oswiec ze zero istnieje, przyspieszysz w ten sposob rozwoj
matematyki o cale 4 lata;))))